DVD-hylla efterlyses!

Det händer något i min dator som jag inte vet vad det är. Idag har bland annat Outlook Express fått fnatt och tar inte emot några mejl, ja den är helt enkelt död så fort fönstret är öppnat. Å andra sidan var den ena iPoden det häromdagen men återkommer till normalt liv efter det att den fått ladda ur och blivit nyladdad igen.

Som jag sagt innan så väntar denna datorn på att få åka till farbror datordoktorn för lite översyn. Mestadels för att den får fnatt och visar blue-screen och spelar död. Men även för att det händer konstiga saker i den som jag inte fattar. Som tur är ska det komma hit en datortekninker i helgen.

Vår vän K från det han kallar Sveriges framsida kommer och hälsar på. Det ska bli trevligt att träffas igen och få visa upp vår nya stora fina lägenhet för honom. Om det blir något fotograferande i helgen återstår att se. Då tänker jag på det vädret de utlovat till helgen. På lördag ska det bli sju till åtta plus och regn och på söndag ungefär sju till åtta plus samt regn. Ingen direkt höjdarväder men då får vi väl sitta inne och spela spel och umgår. Det är vi bra på alla tre.

Förresten är det någon som sett någon snygg DVD/CD-hylla som sitter fast på väggen och som har glasdörrar, helst i ek eller vitt. Just nu är jag på jakt efter en sådan för att få upp alla DVD-filmer i första hand. Om det är snyggt så kanske CD-skivorna också får bo på det sättet.

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Väder

3 responses to “DVD-hylla efterlyses!

  1. Hade inte IKEA en sådan tidigare? Annars kanske ILVA är ett alternativ, men om de har vet jag inte…
    Kram och god natt!

  2. curlingmormor

    Fy så irriterande när datorn inte funkar som den skall. Hoppas att du får tid hos datadoktorn!!!! Lycka till i sökandet efter en dvd-hylla!!!!
    Kramizzzz

  3. sjuk dator är inte kul, i inredningsaffärer har jag ibland sett snygga cd-ställ.

Kommentera

