Spelhelg

Lördag morgon och det är ganska tidig morgon. Det lilla jag sett av vädret såg det ut att vara fint väder. Solen sken och det gnistrade i träden av dess gula nyanser. Nattens regn hjälpte till att få det lite extra gnistrande. Det ser dock inte ut som om det ska vräka ner regn som de utlovade i början av veckan. Jag är inte ledsen för det.

Igår kväll anlände vår gäst med tåg från andra sidan av vårt land. Givetvis var vi nere på stationen och hämtade honom.

Innan upphämtningen efter mörkrets inbrott hann vi med mycket. Vi hann städa hela lägenheten, vi hann köpa nytt porslin samt att vi hann handla i både den blå och den röda affären.

Eftersom vi äntligen bestämt oss för vilket porslin eller rättare vilken färg vi vill ha på vårt porslin åkte vi iväg och köpte det igår eftermiddag. Det blev den vita av Höganäs keramiks matporslin. Inte det högblanka varianten utan den andra. Det blev hur fint som helst och vi invigde tallrikarna igår kväll med våra gäst K.

Det var trevligt att träffa K igen. Han var hjälpte till att packa ner en massa då vi flyttade så det var extra roligt att visa upp vårt hem för honom. Han liksom andra som varit här tyckte att det var jättefint och att lägenheten är harmonisk.

Igår kväll blev det en massa pratande och det kommer säkert att fortsätta helgen igenom. Vi kommer troligtvis också att spela en massa, skulle jag tro. Jag tror att Mah-Jonget åker fram även denna helgen och även ett TP-spel misstänker jag.

Det finns många TP – Trivial Persuit – vi har bland annat ett Global TP där det är frågor om alla världens länder, ett TP om 80-talet med frågor som är hur svåra som helst, även ett TP Millenium har vi och det är det som jag kallar det tradionellt vanliga TP.
Det finns några spel till att välja på i vårat spelskåp. Vad det blir återstår att se!

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Väder

5 responses to “Spelhelg

  1. Morrn Akson.
    Jaha vi har kallgrader här hela morgonen släpper precis i detta nu är i alla fall 0.5+ nu Så ni har köpt nytt porslin med vad roligt och trevligt främmande med . Tp är roligt att spela likaså Mahjong.Ni får ju ha det så bra då så hörs vi framöver

  2. Vilken typ av MahJong spelar du Filifjonkan?
    Spelar du solitär som patiens eller spelar du med dina vänner hemma och/eller on-line?
    Vi spelar irl med vackra stenar/brickor. Här finns mera om MahJong http://www.mahjongspel.se

  3. TP är kul! Insåg just att vi spelar för lite sällskapsspel. Äldsta fröken gör det ofta så vi får nog skärpa till oss. När jag var liten var jag väldigt förtjust i ”Tjuv och polis”!
    Kram!

  4. Det låter som att ni får en urtrevlig helg! Vi tycker också om att spela och gör det gärna både själva och med barnen. Det är ett väldigt bra sätt att umgås. kram

  5. znogge: även jag var mycket förtjust i ”Tjuv och polis” samt något hästspel som jag inte kommer ihåg vad det hette.
    Vem minns inte datafinans, wow vilken uppfinning tyckte man då. Idag skulle man bara skakat på huvudet åt det.
    Men nu är jag på jakt efter ett fungerande Datafinans. Så om det är någon som har det i sina ägor och är intresserad av att sälja det är jag spekulant.

Kommentera

