Ofluffiga muffins!

I fredags då vi var ute och storhandlade i många affärer hittade vi bland annat muffins-formar för att baka tolv goda muffinsar i. Idag var jag sugen på att baka lite goda saftiga och mumsiga muffins. Eftersom jag inte kan något recept i huvudet och har lite dålig koll på hur ett muffins-recept ser ut tog jag glatt och började baka efter det receptet som stod på baksidan av med medföljande pappret.

Det medföljande receptet kallades ”Muffins, grundrecept”. Men jag borde ju kunnat räkna med att det inte blev muffins av nio deciliter vetemjöl och en deciliter socker. Nåväl, det blev en form av scones som inte var så särskilt god kan det bero på de sex teskedar bakpulver i smeten. Gissa om jag blev irriterad på butikskedjan som saluför dessa muffinsformar. Fy, på sig! Är det jag har att säga till dem.

När irritationsnivån lagt sig gogglade jag på muffins och i synnerhet chokladmuffins. Vilket resulterat i att jag numera har några goda chokladmuffins-recept utskrivna. Fast jag vet inte om de är goda eller inte. Så är det någon som har ett gott muffins-recept och känner för att dela med sig av det blir jag bara glad.

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Mat

3 responses to “Ofluffiga muffins!

  1. 15 älskar att baka muffins. Här brukar hon hämta inspiration: http://www.dagensmuffin.se/
    Det finns 228 recept på chokladmuffins där – så det är bara att sätta igång! 😀

  2. Numera finns det ju matmuffins och det var nog något sådant du råkade ut för. För min del vill jag att det ska vara kakmuffins när jag bakar. Mitt favoritrecept är en chokladmuffins gjorda på blockchoklad. Ovanpå är det en toscaliknande smet fast på havregryn. Perfekt eftersom sonen inte tål nötter och mandel.

    Tack för tipset om muffinssidan som ska besökas bums!

  3. Rusar genast över till muffins-sidan och ser om jag hittar något gottigt att baka imorgon.

Kommentera

