Choklad i långa rader

Läste om en grabb i Storbritannien som tagit tag i sina inlärningsproblem. Idag är har femton år och har en mindre chokladfabrik där han anställt sina föräldrar samt hemundervisningsläraren. Läs mer om den femton-åriga Louis Barret.

Willy Wonka är kanske den unga entreprenörens förebild. Vem kan glömma filmen ”Kalle i Chokladfabriken” en riktigt sevärd film som jag kan rekommendera. Den versionen jag såg spelade Johnny Depp Willy Wonka. En länk direkt till filmen och en länk till fakta om filmen på engelska.

Jag hoppas att det går bra för den unga entreprenören och att hans företag Chokolit. Allt började hemma i familjens kök där Louis som elva-åring började exprementera med att bryta tristensen genom att börja göra choklad.

Jag hoppas att Louis Barret lyckas med att göra karriär på med sin choklad. Vem vill inte ha lite exlusivare choklad istället för den vanliga mjölkchokladen som man lätt tröttnar på.

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Mat

2 responses to “Choklad i långa rader

  1. Jag minns både filmen och Johnny Depp! Väldigt sevärd kan jag bara hålla med om. Visst är det väl härligt om man kan genomföra en idé eller dröm och sedan lyckas! Fram för fler chokladfabriker tycker jag!

  2. Kul när man hittar sin plats här i livets, trots hinder.

Kommentera

