En avkopplande dag

Nu har klockan precis passerat 05.00 och jag är vaken och har så varit i ungefär en timme. Varför jag inte kan somna om vet jag inte riktigt. Jag har inte hostat eller är täppt i näsan. Jag är bara vaken helt enkelt.

Till att börja med kan jag meddela att förkylningen som innehöll en massa otrevliga bakterier är under kontroll nu. Antibiotikan gör sitt och febern försvann någon gång mellan lördag kväll och måndag förmiddag. Fast jag hostar fortfarande, så igår var jag på apoteket och kom hem med en massa bra saker för halsen. Bland annat var det tabletter till natten så att jag slapp hosta lungorna ur mig. Samt någon hostmedicin av något slag jag inte sett tidigare, men det är så mycket jag inte sett tidigare så jag vågar prova.

Sedan vill jag tacka er för era snälla och go’a kommentar angående mina tankar runt mammas struma. Ringde henne på söndagen och hon var hur pigg som helst och visade inte minsta oro. Jag sa att jag undrade hur de skulle komma hem från Lund efter behandlingen, med tanke på de två metrarna mellan dem. Jag berättade min bild jag såg, vilken var att pappa hyrt ett släp och där ställt en stol som mamma skulle sitta i medan han körde bilen. Gissa om mamma skratta!!
Ska ringa mamma idag då de varit nere på andra besöket och då hon även fått träffa en läkare.

Igår blev det inte mycket gjort här hemma. Då var vi ute med stora spenderplånboken. Fast om det var meningen eller inte vet jag inte. Tanken var att vi skulle åka till blå-gula affären utan själv-scanning och sedan hem. Men vi fastnade i en elektronikaffär och kom därifrån med en ny stationär dator till sambon. Samt en massa andra saker som filmer och lite sådant. Vi hittade även en spiralmaskin till halva priset så nu ska det produceras broschyrer samt små häften.

Datorn står fortfarande kvar i sin stora kartong som var stor, tung och otymplig. Vi var för trötta för att börja installera och undersöka det nya operativsystemet, Vista, det hinner vi med att göra idag. Problemet var bara att jag blev så sugen på att köpa mig en ny dator, men jag avvaktar lite och ser vad som händer på marknaden innan jul.

Idag ska det som tur var inte ske så särskilt mycket utan jag kan lugnt luta mig tillbaka och bara vara. Muffinsen som aldrig blev bakade förra veckan skulle kunna bakas idag. Samt att Fido som står i garderoben och hoppas ska ute och rastas idag för att få äta upp alla små dammråttorna som ligger lite överallt och skräpar.

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Datorer, Mat, Sjukvård

2 responses to “En avkopplande dag

  1. Åh, pengarna har rullat hos dig hör jag men ibland måste man unna sig något nytt!

    Skönt att din mamma är vid gott mod. Det underlättar alltid!

    Kram!

  2. Så du är på bättringsväg – skönt för dig. Vadå kolla priserna till jul? Kollar man inte priser efter jul? Eller det är bara ”vi” fattiglappar som tänker så? 🙂

Kommentera

