Ny musik!

Äntligen har mina ”nya” CD-skivor kommit. Beställde lite musik en natt då jag inte kunde sova. Jag kom ihåg ungefär vad jag beställt men en DVD blev en överraskning.

Vad jag beställde? Jo, Kents nya CD Tillbaka till framtiden, José González nyaste, Lars Winnebäcks senaste Daugava samt en CD till sambon Bruce Springsteens senaste Magic. Det blev även två DVD. Den som jag nästan glömde bort att jag beställde World Trade Center med Nicolase Cage i huvudrollen, en kanonbra film. Så beställde jag även Kullamannen.

Jag antar att alla kommer ihåg ungdomsTV-serien Kullamannen. Men alla dessa vuxna människor som man inte riktigt vet om man kan lite på eller inte. Det ska bli kul, intressant och se om jag fortfarande gillar denna för mig kultförklarad TV-serie. Sa jag det att den är svart-vit.

Det kom lite fler saker i lådan men vad det är tänker jag inte berätta eftersom det är julklappar. 😉

Just nu håller min stationär dator på att ge upp. Jag vill å andra sidan att den klarar att hålla sig några dagar till innan den bryter ihop helt och hållet. Igår la jag över allt av värde på externa hårddiskar. Så för den skulle kan datorn  braka ihop när den behagar gör det. Men eftersom jag tänkte köpa mig en nya dator innan jul det vill säga när vi kommer upp från Skåne igen, så skulle det vara kanonbra om denna klarade sig till och med lördag.

Sambon har packat upp sin nya dator men den är ännu inte startad. Vi skulle gjort det igår kväll men var båda för trötta efter det att vi tittat på House. Båda vill vi se hur det nya operativsystemet ser ut och fungerar.

Idag borde jag gå en promenad med kameran. Det är helt ljuvligt höstväder. Solen skiner och det gnistrar om löven och den fukten som bildats efter nattens frost.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Datorer, Film och TV, Foto, Musik, Väder

5 responses to “Ny musik!

  1. Minns mycket väl Kullamannen! Jag såg varje avsnitt och tyckte den var hur spännande som helst. Har boken som jag läst ett antal gånger. Tror det var den första svenska deckaren för ungdomar på TV!

  2. Hej Akson nu är jag på banan igen verkar fungera utom räkneverket men det gör då ingenting alls.
    Skrattar gott åt dina val Filifjonkan har fått hem från Cdon Daugava (är Winnebäcksfan) Samt the Boss sista magic
    Kents fick jag häromdagen med… alla låtarna där var inte så bra men ett par av dem var höjdare, Kullamannen ja den minns man sen förr,,,mina ungar satt som klistrade ja faktiskt jag med.
    Håller tummarna att din dator klarar sig länge än så det åtminstone går till lördag,
    Har du köpt nya Wista ?eller ,, lät nästan så? Kul att höra vad tycker om det i så fall har hört så många olika meningar nu så man vet inte vad man skall tro,Ja du får ha det så bra och kör försiktigt tll Skåne Sveriges ”kornbod”

  3. Kullamannen!!! Tack för att du friskade upp mitt minne, jag som trodde att jag fått tag på en klassiker när jag köpte ”Kråkguldet”…minns du den, borde vara jämngammal med Kullamannen tror jag. Kram!

  4. Kullamannen kommer jag ihåg… Kom att tänka på det där med att beställa böcker och cd:er. Fick hem lite julböcker förra veckan och min man frågade; -Har du beställt de här? Jag tittade på dem och sa bara; – Ja, men jag har ingen aning om varför jag beställt en bok om fisk och skaldjur. Inte riktigt mig – så antingen var det fel eller så har jag bara fått hjärnsläpp när jag skrev på. 😉

  5. Hade inte en aning om att Kullamannen fanns som bok, znogge. Är boken bättre??
    Men visst blev det Vista – Filifjonkan.
    Men visst ordalaget. Vem glömmer ”Kråkguldet” ??!!?? inte jag i varjefall. Är på jakt efter även denna klassiker.
    haraldsdotter: Ibland gör man helt enkelt konstiga saker

Kommentera

