När får jag sova igen?

Undras varför jag är trött fast jag sovit en hel natt. Jag har inte ens varit vaken för att gå på toaletten, inte ens har jag hostat en enda gång. Men om jag nu har sovit så ”gott” varför är jag då så trött??

Jag var trött redan igår, fast då var jag både på toa och hostade samt hade ont i magen en timme antagligen av antibiotikan. Förvisso blev det en ganska hektisk dag igår eftersom det var en del som skulle göras (läs städa och plocka undan). Anledningen till illfarten på görandet var att en gammal ungdomsbekant till sambon skull komma på besök på kvällen.

Bekantingen bor mycket nära, på andra sidan järnvägen, och är hur trevlig som helst. Så jag hoppas att vi träffas många gånger till och samtalar och äter gott. Bekantingen och jag satt och pratade jobb eftersom vi jobbar med ungefär samma sak men har lite olika inriktningar på våra respektive utbildningar.

Idag kommer ”Bröderna Grus” (brorsbarnen) efter lunch. Ska verkligen bli roligt att träffa dem innan de åker till Egypten på fredag. Det var ett tag sedan de var och hälsade på. Sist de skulle komma kunde de inte komma eftersom jag var förkyld och hade feber. Men idag kommer de och den äldsta är så sugen på att spela MahJong så det kommer vi att spela hela tiden, eller så länge vi orkar. Vid fem-tiden ska de vara och träna, inte håller judo-träningen uppehåll för att det är höstlov.

8 kommentarer

Filed under Allmänt, Spel

8 responses to “När får jag sova igen?

  1. Morrn Akson, Ja då troligtvis är det antibiotikan du blir så trött av man blir det av det vet många som säger så.Annars får du kolla lite blodvärden men då kul skall det bli mahjong…med bröderna Grus det var ju också ett roligt namn men jag tror jag förstår fnissar. Så de ska till Egypten så jättespännande! hmm varför far man till Egypten? Klart det finns sevärdheter men är det inte nåt pågående krig eller folkmord där med?
    Kan inte hålla isär det längre för alla katastrofer o krig som man matas med?
    Nåväl Akson du får ju ha det så bra idag och hoppas din trötthet flyger sin kos.

  2. Brödernas Grus familj åker till Egypten mest för pyramiderna. Samt att där är varmt och skönt. Men också för att det är ganska kort flygtid dit.
    Det är mycket möjligt att det är antibiotikan jag äter som gör att jag är så vansinnigt trött, hoppas det.

  3. Du har ju dels en infektion i kroppen, dels äter du antibiotika. Din trötthet beror säkert på båda delarna.
    Kram och ha en bra dag med Bröderna Grus!

  4. Syster Yster

    Datorer är verkligen kul! Allt som är nytt är extra spännande. Bruce Springsten är även min favorit så den skivan skulle du kunna skicka till mig om du fick för många 🙂 🙂
    Jag har precis skaffat mig ett bokföringsprogram som jag ska lära mig. Jag måste då även lära mig bokföring på dator, hrm!
    Hittade ett gratisprogram som verkar enkelt och bra!
    Hoppas ni får trevligt i em.
    Kram
    ps. trevligt med namn på dammsugaren, jag tror jag ska härma dig och ställa till med dopkalas idag!

  5. Mahjong…det är ju stenkul!!! Kram på dig!

  6. Instämmer ordalaget, det är verkligen stenkul 😉

  7. Klart att du är trött – antibiotika, förkylning och tidsomställning. Det ger sig!!!

Kommentera

