Snö, allaredan?

Som det snöade i natt. Då klockan var runt ett-tiden i natt ropade sambon på mig från köket att jag måste komma. Det var himla tur att jag gjorde det eftersom det snöade. Inte stora fina tussar utan det var mera uppblandat med snö och regn. Men vit och fint var det.

Denna snö som föll i natt ligger fortfarande kvar på sina ställen. Fast regnet har tagit med sig det mesta bort. På ett sätt är det lite synd att det inte kom lite mera snö och att denna blev liggande kvar på marken. Var och fixade en sak i brors hus idag, på vägen dit i villakvarteret var det några barn eller ungdomar som haft roligt och gjort en snögubbe. Snögubben var verkligen en ståtlig snöman med en vacker morot till näsa och någon hade lånat ut sina solglasögon till gubben i snö.

Idag har vi en lite paus just nu. Om cirka två och en halv timme får vi gäster. Det ska bli trevligt att umgås lite, äta god mat och spela lite. Sedan hoppas jag inte att de stannar hela natten eftersom vi borde köra ner till Skåne imorgon söndag. Men ska jag vara ärlig tror jag inte att vi kommer iväg förrän på måndag.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Mat, Väder

5 responses to “Snö, allaredan?

  1. För min del hade det gärna fått snöa mer och gärna blivit kvar på marken också…det är ju så vackert!!
    Jag önskar dig en trevlig kväll i goda vänners sällskap/kramar!

  2. curlingmormor

    bra att du är förberedd på att åka på måndag, det låter bra tycker jag. sov ut och ha en lugn och skön söndag istället!!!!
    Kramizzzz

  3. Undrar om det ska bli en vintrig vinter med tanke på att den första snön kommer så tidigt…
    Ha en fin söndag!

  4. Oj, vi som svettas i solen 😉

  5. Jag trodde det skulle bli snö här också – men vi har haft varmt sisådär 10 grader. Ingen ordning med något alls nu för tiden 😀

Kommentera

