Ingen reklam

Gårdagen var en verklig grå dag. Det regnade och blåste. Som tur var kom jag på att vi skulle byta torkarblad innan vi åkte till stora staden med bro till kontinenten. Eftersom sambon redan köpt orginalbladen var det bara att byta. När jag ändå höll på med torkarbladen tyckte jag att det var lika så bra att fylla på spolarvätska. Det fick plats med nästan fem liter i den behållaren så jag misstänker att det var behövligt. Så nu kan det regna hur mycket som helst för vi kan se ut.

De nya torkarbladen var tysta och väldigt effektiva vilket verkligen behövdes eftersom det kom riktiga regnskurar mellan varven. Framme i stora staden började solens strålar på att tränga fram men orkade inte riktigt. Eftersom jag hittar väldigt dåligt i den stora staden är det inte lätt att köra där. Det känns som om vi aldrig kommer till samma ställe trots att vi försöker köra mot samma ställe. Vi hittade ett bra ställe att parkera bilen sedan gick vi den korta sträckan till tandläkaren.

Under tiden sambon satt i tandläkarstolen passade jag på att gå i affärer och hittade till och med ett par underbart sköna plyschbyxor, samt lite filar och annat smått som hårborste och deodorant.

Vi åt lunch där de servera amerikans pizza det vill säga pizza med stora kanter och lite annorlunda smak. När vi satt där och åt lunchbuffén fick jag för att den som satt vid bordet mitt emot skulle kunna vara znogge. Så nu är frågan znogge åt du pizza till lunch igår?

Sedan började jakten på något trevligt till pappa på Fars Dag som är på söndag. Eftersom vi antagligen ska åka upp och besöka mina föräldrar och passa på att prova den nybyggda vedeldade bastun så är det bäst att ha med sig en present till pappa också.

Hemma igen var vi båda trötta så vi laddade datorn med ännu en DVD från TV-serien Lost. Jag har inte följt den serien på TV’n utan vi köpte både första och andra säsongen. Nu har vi sett de tre första DVD-skivorna vilket blir elva avsnitt inklusive det första dubbelavsnittet. vi har båda fastnad för denna i början konstiga serie, den är verkligen annorlunda. Att se hela serien är verkligen ett smart och roligt sätt att se både film och andra TV-saker. Vi kan titta precis när vi vill och det är ingen reklam.

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilar, Film och TV, Resor, Traditioner, Väder

2 responses to “Ingen reklam

  1. curlingmormor

    Visst är det en fröjd med nya torkarblad!!!!!
    Här har vi ett strålande vinterväder idag, nån cm snö och en glad sol, bättre kan det inte bli.
    kramizzz

  2. Nej jag åt inte pizza i går tyvärr! Jag fick ”nöja” mig med kycklingfilé med currysås och ris. Men jag kan i alla fall konstarera vilken restaurang ni lunchade på;-))
    Kram och ha en fin dag!

Kommentera

