En hjälpande hand

Ujj ujj, idag är det inte mycket med mig. Jag tror att jag håller på att bli sjuk, igen. Har ont i halsen, nacken, huvudet med mera. Sedan har jag ont i kroppen också. Å nej, säg inte att jag lyckats dra på mig den farliga influensan. Det orkar jag bara inte.

Det måste vara så att jag är trött och har sovit dåligt några nätter nu. Både igår morse och idag ringde klockan på tok för tidigt med tanke på vilken tid jag släckte lampan. Hoppas verkligen att jag får sova i natt och imorgon på morgonen.

Efter att gjort dagens insats med att hjälpa några ungdomar med deras bilder de varit ute på stan och fotograferat var jag helt slut. Ögonen värkte och det susade i huvudet. Inget roligt alls. Däremot var det hur roligt som helst att hjälpa ungdomarna med redigering av deras bilder efter det att det varit ute någon/några timmar och letat bilder till temana Trafik, Orange samt Sittplatser.

Under tiden ungdomarna var ute och letade objekt att fotografera gick jag runt och tittade i det vackar biblioteket. Jag hittade några CD-skivor som jag passade på att låna samt den femte och sjätte delen av John Marsdens serie oom Ellie och hennes vänner i Australien. Låter kanske inte så spännande men lägg till att Australien blivit ockuperat av främmande makt och Ellie och hennes vänner tillhör några av dem som inte blivit tillfånga tagna.

Den fjärde boken ”Nu är mörkrets tid”, som jag läser nu, har ungdomarna återvänt från Nya Zeeland med en trupp elitsoldater. De har återvänt till sina hemtrakter och ska hjälpa soldaterna genom att vara vägvisare. Verkligen spännande och inte alls svåra att läsa eftersom det är ett bra driv i böckerna.

Nu ska jag vila mig en stund genom att återigen se några avsnitt av TV-serien som vi tittar på. Numera har vi kommit in i andra säsongen och det händer många konstiga och mystiska saker på den där ön som de befinner sig på. Serien är ”Lost”, kan rekommendera denna serie. Men jag får inte grepp på den riktigt. Just nu funderar jag över varför de trycker på knappen.

10 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Bilder, Boktips, Dagens Foto, Datorer, Film och TV, Foto

10 responses to “En hjälpande hand

  1. curlingmormor

    Men det var väl inte så fiffigt att bli dålig nu i dessa förkylningstider, hoppas verkligen ninte att det är flunsan!!!!!
    Krya på dig nu!!!!!
    Kramizzzz

  2. God söndag på dig.
    Blev du riktigt sjuk nu ..ja träffar man mycket personer dessa förkylningstider å åker man på eländet. Särskilt yngre generation som har skolan som bacillcentral.Eller dagis är lika illa. Alltid figurerar något där.
    Jaha Lost säger du Jag vet inte nu är jag kräkfärdig på den serien efter avsnitt 10 kunde de lagt ner den är alldeles för tjatig i en Filifjonkas smak Allt skall numera tänjas till bristningsgränserna aldrig en serie med så där 10 avsnitt näe då det skall var helst 473 st ungefär och sen tar vi om det i repris..
    Skrattar,,jaja,,men hjälpa de med fototakter det är du duktig på. Rent ideellt arbete det ett bra intresse är det också ,Nu skal jag kika in på dina dagens foton ha en bra söndag och krya på dig om du åkte på eländet

  3. Har hört att TV-serien Lost ska pågå i sex säsonger. Det är långt det. I USA går den fjärde säsongen och vi tittar på den andra fortfarande.

  4. Yngsta fröken har läst böckerna och var helt såld på dem. Själv är jag inte läst dem! Hoppas inte det är influensan som drabbat dig. Jag tycker det kan vara illa nog med en förkylning. Men det går mycket skräp just nu tyvärr… Allt från löss till vinterkräksjukan. I alla fall i mina kretsar;-))
    Krya på dig!

  5. Syster Yster

    Hoppas du kryar på dig och att det bara var en ”vanlig” förkylning!
    Ser inte Lost för att jag inte orkar följa med var vecka 🙂
    Ha en skön söndag!

  6. Aj aj, jag vill varken ha löss eller vinterkräken. Då föredrar jag en vanlig hederlig förkylning.
    Vi har köpt första, andra och tredje säsongen av Lost på DVD så vi kan se avsnitten i vår egen takt och inte vänta en vecka på nästa avsnitt.

  7. Ta och dopa dig med lite vitlök och whisky – jag tycker att du har varit nog sjuk nu!!!

  8. Ta och dopa dig med lite vitlök och whisky – jag tycker att du har varit nog sjuk nu!!!

  9. Nej vad trist! Krya på dig.
    Jag måste läsa Marsden nu. Jag plockar in dom varje vecka, dom lånas ständigt.
    Har glömt att kolla fotobloggen. Ska kila in efter maten.
    Kram 🙂

  10. Är tyvärr allergisk mot vitlök, blir sjuk om jag äter för mycket av det. Whiskey däremot kan jag njuta av lite mera av. Instämmer med att jag varit tillräckligt sjuk.

Kommentera

