Lite lyx behövs med jämna mellanrum!

Idag har solen lyst med sina strålar från en klarblå himmel. Nu skiner den dock med sin frånvaro. Det har regnat och regnat, precis såg jag en regnbåge men eftersom kameran ligger i bilen blev den ingen bild på denna klart lysande vackra båge.

Förnärvande packas det här. Vi ska leva lyxlig några dagar på ett fyrstjärnigt hotell i den stora staden på den sydsvenska rivieran, eller staden med det vridna höga huset. Vi behöver lite lyx nu efter att ha trängts på några få kvadratmeter. Sedan gäller det att passa på att använda de där kupongerna som den blå affären skickar ut med jämna mellanrum, om man handlar där med jämna mellanrum.

Förhoppningsvis har de trådlöst nätverk som vi boende får använda eller så har de förhoppningsvis en gästdator som är gratis att använda för oss boende. Om de inte har det gråter jag inga krokodiltårar för det. Vad jag vet är att de har bastu och då antar jag att de även har en lite pool som man kan skutta runt i. En lite drink med något gott innehåll kommer vi säkert att smutta på.

På tisdag bär det hemåt till vårt minimala hem här i det sköna Skåne. Sedan på torsdag blir det en korttur upp till mina föräldrar i det norra av Skåne för att sedan på fredag förmiddag återuppta resan upp till vår stora ”paradvåning” i stora farliga staden. Om nu allt går som planerat, man vet aldrig vad som kan hända.

8 kommentarer

Filed under Allmänt, Resor, Väder

8 responses to “Lite lyx behövs med jämna mellanrum!

  1. Åhhh…please….ta med mig oxå!!! Ett par dagar på lyxhotell låter fullständigt oemotståndligt!!

  2. Jag köper planeringen rätt upp och ner!
    Hur som helst så önskar jag er en mysig tur till stora staden!
    Kram!

  3. Det var då att vara på resande fot.

  4. Snälla…tror ni att ni har plats för ett litet Ordalag?
    Ha en underbar resa hörrni, kramar!!!!

  5. curlingmormor

    Ni har några mysiga dagar framför er, passa nu på att njuta för fulla muggar!!!!!!
    Kramizzzz

  6. sagolikt

    Ha det fint och njut!

  7. Godförmiddag på måndagen Jösses vad ni far omkring härligt låter det bastu o pol och drink,,inte ila Ja den blå affären har en del bra rabattcheckar faktiskt särskilt det du nämnde kanske ser ni min son o sonhustru skickade checkarna till dem för deras hade förkommit de skulle med lyxa sig lite,

  8. Alla är välkomna att bo i vårt pyttelilla hotellrum. Blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. 😦

Kommentera

