Lägre än Glocalnet!

Den lyxen som skulle vara blev inte så särskilt lyxiga. När vi kom till en staden med det vridna tornet blåste det något helt galet.  Vi hittade nästan direkt fram till huvudhotellet, fast det var lite olika åsikter om hur vi skulle höra. Framme vid hotellet parkerade jag bilen precis utanför entrén och gick in för att höra var vårt hotell låg. Mannen som stod i receptionen var hur trevlig som helst och önskade oss en trevlig vistelse trots att vi inte skulle bo på den delen av hotellet, samtidigt gav han oss vägdirektionen som var ”precis runt hörnet”.

Vi packade ur bilen det nödvändigaste och promenerade den korta sträckan. Väl framme blev vi incheckade och återingen önskad en trevlig vistelse. Uppe på rummet trodde vi att vi skulle få dåndimpen. Det var världens minsta säng för två. Jag mätte med fötter, en fot är tre decimeter, och kunde konstatera att sängen var nästan fem fot, det vill säga fjorton decimeter. Det är ganska lite med tanke på att det var en hel madress och givetvis rullade man in mot mitten. Hemma sover vi i varsin nittio-säng och slåss om utrymmet.

Det har inte varit en särskilt skön natt. Dock somnade jag framemot tre-tiden i natt. Sambon vaknade redan vid halv sex i morse och framemot halv åtta vaknade jag av att sängen kändes lite och obekväm. Vi klädde på oss som sengångare och tog hissen ner till frukosten.

Inte ens frukosten var någon höjdare. Jag vet inte om det bara var vi som varallmänt griniga eller om det var så att frukosten verkligen var så dålig. Brödet jag åt var stenhårt och jag hittade inget som var mjukare. Äggen serverades i plastäggkoppar, detta har jag inte tidigare råkat på vid den så kallade klassens hotell. De hade inte ens saltkar på borden utan använde sig av salt i engångsförpackningar.

Jag det var mycket gnäll men vad ska man göra om man är missnöjd. Efter frukosten lyckades jag somna och sov ungefär en timme vilket var behövligt och verkligen skönt. Nu ligger sambon kvar uppe i den smala sängen och försöker vila och sova. Jag har lovat att jag ska hålla mig borta ett par timmar.

Jag sitter vid hotellets låne-dator som är en välanvänd gammal skorv, det är till och med gratis att använda den. Det var dock ganska elegant att vi fick vars sex-timmar gratis surfande på deras nät, inte dåligt alls. För att parkera bilen kunde de dock ta betalt för.

Vi som tidigare bott på hotell i denna staden vet nu vilka hotell vi inte ska bo på. Det är hitentills bara ett av de olika hotellen vi bott på som vi kan tänka oss att besöka åter igen.

Nu ska jag ge mig ut till receptionen och höra om de kan skaka fram ytterligare ett rum med en smal säng i så får vi bo sova i olika rum eller om de kan skaka fram ett annat rum med separata sängar. I värsta fall åker vi hem i kväll. Då får vi ta smällen på vad det kostar.

Någon fototur tror jag inte att det blir idag, möjligtvis att jag går en runda på stan. Det blåser på tok för mycket och så ser det ut att snöa. Sedan är jag/vi för trötta för att ge oss iväg på sådana expeditioner.

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Mat, Väder

2 responses to “Lägre än Glocalnet!

  1. Dåliga hotell är så värdelöst ! Man betalar ju faktiskt en slant och vill gärna ha det bekvämt och gott. Gör det bästa av dagen och försök att le, kram

  2. Dålig hotell är bara botten! Det har hänt oss några gånger och besvikelsen och frustrationen har varit stor! Inte kul alls! Hoppas dagen blir hyfsad trots allt!
    Kram till dig och sambon!

Kommentera

