Många avsnitt!

Det är tisdag morgon och vi har precis ätit frukost och läst tidningen. Jag hade avbeställt denna läsvärda morgontidning och har varit utan den i över en månad. Gissa om det var skönt att få sitta och läsa och bläddra och verkligen ha frukost.

Det är kanske någon som undrat var jag tagit vägen. Jag har varit hemma hela tiden, nästan. Det tog på krafterna att köra upp i fredags och på lördagen var vi båda mer eller mindre döda. Det blev TV-tittande och sovande för hela slanten. I skafferiet hittade vi som tur var lite soppa annars hade vi varit tvugna att gå på matjakt.

Söndagen var första dagen då jag kom på att det var första Advent. Jag smet iväg och letade upp två kartonger som innehöll julsaker. Dessa kartonger stod på förrådet med fyren. Dock verkar det som om jag inte hittade alla kartongerna eftersom vi saknar både det ena och andra. Var har dörrkransen tagit vägen? Var finns alla tomtar?

Idag, förhoppningsvis, ska vi åka till samma förråd och leta båda två. Stegen ska också med. Det var inte så roligt att stå och balansera på bilens sommardäck och inte ha någonstans att hålla sig i och dra och slita i andra kartonger som stod ovanpå. Det gick bra och jag kom hem med två kartonger. Den ena innehöll bara saker till julgranen och andra innehöll mest gardiner, dukar och lite andra tyg saker.

På uppvägen stannade vi hos mina föräldrar och sov över för att förkorta resan upp men också för att komma iväg tidigare på dagen. Tanken var att resan upp skulle gå nio noll noll, men då var inte vi färdiga. Så vid strax innan tio kom vi iväg.

Upp kom vi mitt i fredagsrusningen men det flöt på ganska så bra och vi gled in på macken på de sista bensinångorna och fick oss en pepparkaka och femtio öre billigare bensin än då vi tankade i Skåne. På uppvägen studerade vi några mackar, deras utbud samt hur deras toaletter var. När vi hade lite mer än en timmes körning kvar stannade vi och åt en god middag. Det var smart av oss eftersom vi inte hade någon ork över för att gå till affären och handla även om den ligger mycket nära.

På lördagen fick vi besök av bror och hans äldsta son. De kom som tomtar och lämnade över en stor korg med nybakade lussebullar och pepparkaksdeg. Gissa om det var gott att slå sig ner framför TV’n och se ytterligare några avsnitt av långköraren Lost samt smaska på de fortfarande varma lussebullarna.

Jag har också lyckats med bedriften att titta ikapp fyra veckors avsnitt av en mina favoritserier, Hem till Gården – Emmerdale. Denna sköna serie går varje vardag så jag har jobbat på ganska ordentligt för att hinna men utan reklam är varje avsnitt ungefär tjugo minuter långt så det blir tre på en timme. Fast det blev några timmar ändå, det var tjugo avsnitt att titta på. Det hade verkligen hänt mycket i min lilla byn som jag följer.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Film och TV, Mat, Resor, Traditioner

5 responses to “Många avsnitt!

  1. Godförmiddag Akson så du är hemma nu välbehållen borta bra men hemma bäst så är det bara..Jaha ni fick tomtade lussebullar med så gulligt av dem att komma med det och gott med Ser att du förmodas jobba på 4kantiga ögon,,fnissar..
    Jaja Filifjonkan har med 4kantiga av dataskärmen så det blir nog ändring den berömda evolutionen ändrar på oss så det blir fyrkantiga. Ha det bra nu och ramla för tjyven inte ner från stegen i förrådet,,, 🙂 välkommen hem ska man nog också säga…

  2. Välkommen tillbaka! Undrade just om du var på rymmen från bloggen men nu vet jag bättre!
    Ha en fortsatt bra tisdag!
    Kram!

  3. Skönt att du är tillbaka igen efter äventyret i Skåneland. Önskar dig en fin vecka!!

  4. curlingmormor

    Åhhh, vad gott dt låter, lite småvarma lussebullar, gottis!!!!
    Ta det lugnt nu när du far upp och ner över stegar och bildäck!!!!
    Kramizzzzz

  5. Godfredagmorgon Var är du vännen var några dagar igen sen sist? Hoppas du inte är sjuk och förkyld bara.Bloggkramisar från Filifjonkan

Kommentera

