Många saker är det

Nu är jag tillbaka, igen. Det har varit några struliga och jobbiga dagar. Allt från att vi varit och letar efter kartonger eller påsar innehållande julsaker. Till att inte ha sovit på natten.

Jag skulle tro att vi fått fram och hem alla julsaker nu, även om det står och ligger julsaker överallt känns det som det saknas en del saker. Men det kan vara så att jag kastat och glömt bort det. Just nu är det inte så mycket julsaker framme fast på en bänk är det överfullt med jultomtar av alla olika slag. De trängs med nyinöpta julsaker eller rättare saker vi köpte i januari då de såldes för halva priset.

Samtidigt som vi varit ute och farit så passade jag på att köpa en ny dator. För er som inte kommer ihåg så har min två år gamla stationära dator levt sitt eget liv och inte riktigt brytt sig om att göra som jag ville. Så i onsdags åkte vi bort till det stora shoppingcentrat med alla möjliga olika affärer för att köpa julklappar till mamma och pappa och jag köpte mig en ny stationär. Först igår kväll var jag och hämtade den eftersom de hade ett erbjudande jag inte kunde motstå. Erbjudandet gick ut på att de startade upp datorn och gjorde alla uppdateringar som är nödvändiga samt att de installerade Office-paketet. Detta gjorde de för en knapp tusenlapp och till på köpet fick jag ett års mjukvarugaranti, inte illa alls.

Julklapp till mamma och pappa blev en kompaktkamera, Canon IXUS 860 IS, samt en miniskrivare så att de kan skriva ut sina bilder själva. En liten söt skrivare som man inte behöver koppla med datorn utan de kan koppla direkt från kamerna till skrivaren och printa sin bilder.

Att jag inte sov i gårnatt berodde på att någon tyckte det var lämpligt att ringa vid halv två på natten. Jag hann inte upp och svara men det var dolt nummer så om personen ville något antog jag att den ringde igen. Sedan då jag skulle fortsätta sova var det tvärt omöjligt. Det resulterade i att jag låg på soffan och spelade spel, med datorn på magen, tills batterierna gav upp. Sedan somnade jag snällt igen fast då var klockan fyra.

Gårdagen blev en tung tillställning då vi satt och letade efter resor till Kanarieöarna i slutet av januari. Vi kan inte åka förrän då eftersom vi lovat att vara barnvakt eftersom bror och hans fru ska åka och sova i de kalla hotellet i norr, där man klär på sig en massa kläder och sover under djurskinn. Vi hittade några resor me har ännu inte beställt något.

Nu kan jag inte vänta längre. Nu är det dags att sätta den nya datorn på plats och se hur den funkar. Därefter är det en massa jobb, installera skrivare och scanner och en massa program som jag bara måste ha.

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Datorer, Internet

7 responses to “Många saker är det

  1. Julklappparna har jag inte handlat än, men vi diskuterade senast idag att det verkligen är dags att inhandla Play Station 2 nu, annars tar de säkert slut. Så jag lär väl få göra det i eftermiddag – mellan regnmolnen som hänger tunga över Malmö.
    Vi är också inne på att resa någonstans, men vi vet inte vart. Nu när jag hittat lite amerikanska släktingar så lockar den kontinenten. Men Kanarieöarna låter helt fint med mig – bara det är i värmen så är jag nöjd.
    Lycka till med datorn idag… Hoppas den går igång som den ska och spinner som en katt… 😉

  2. Hoppas du blir nöjd med din nya dator. Jag tycker det är väldigt obehagligt att bli väckt mitt i natten. Min första tanke är inte att någon ringt fel utan att det hänt något.

    Vi funderar också på att resa men det får bli till sommaren. Just nu kan jag tänka mig Barcelona eller Italien men än är inget bestämt…

    Ha en fortsatt bra fredag!

  3. Skönt med en vintersemester, för att inte tala om en ny dator 🙂 Ishotellet skulle jag också kunna tänka mig. Ha en skön fredag, kram

  4. oj, Jukkasjärvi är ju spännande, min bror har varit där, på Liseberg har vi ju isbar 🙂

  5. curlingmormor

    Det tar ju en liten stund innan allt är installerat som man vill ha, här skall det stoppas i ett extra ramminne, så de är gubens aktivitet imorgon!!!
    Kramizzzz

  6. Vad kul att du tänkte hänga på min fotoutmaning! Jag ska hålla utkik här efter din bild tagen för ett år sen 🙂

  7. Oj oj oj, vad du har shoppat! Skönt med en fungerande dator. Jag trodde jag skulle bli knäpp innan jag fick ordning på burken.
    För 10 år sen visste jag inte att jag OMÖJLIGT skulle kunna leva utan dator idag.
    Ska kika på dina bilder nu + lägga dig i min blogglista. Jag glömmer dig ju hela tiden!
    Kram 🙂

Kommentera

