Ny dator

Nu sitter jag vid min nya stationära dator och bara njuter av att allt fungerar och att det går så fort. Den gamla var inte ens två år gammal och strulade mer eller mindre hela tiden. Det kunde ta några minuter för att öppna en sida. Så den var  nog trött och gammal och behöver sin slutgiltiga vila.

Igår hade jag tänkt att jag skulle göra det sköna bytet och få ny dator men det blev inte förrän idag. Gårdagen blev en tung dag då det mer eller mindre regnade hela dagen och jag bröt ihop och grät ett tag.

Livet är jobbigt ibland. Just nu har jag inget jobb, jag vet inte ens vad jag vill göra. Det är bara trist och tråkigt, det regnar och är bara grått och åter grått, inget väder man blir direkt glad av. Och så vidare, och så vidare.

Idag är livet lite lättare, jag bakade saffransmuffins efter frukost och det luktar fortfarande gott av dem. Jag har tittat på damerns skidåkning i Davos och blev genast lite gladare eftersom det gick bra för våra svenska tjejer. Bästa svenska var Anna Hansson som kom på femte plats, kanonbra!

Efter att jag legat på soffan och samlat kraft var det dags för att ta bort den gamla datorn och ställa den nya på plats. Det gick utan några som helst problem. Chopp så funkade den och efter någon minut var jag redan ute på nätet.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Datorer, Internet, Väder

5 responses to “Ny dator

  1. Igår var vädret verkligen deprimerande! Jag blev genomblöt vid varje tur med Herr Hund. Men ut måste vi ju;-)) Saffransmuffins låter som något jag borde prova. Vi ska baka lussekatter i morgon så varför inte slå till med en omgång muffins också! Tack för den passningen!
    Ha en bra lördag med nya datorn!

  2. Ja man blir så trött och less av det här vädret – det gör det ju inte enklare att stå ut med andra problem i tillvaron direkt. Hoppas att det känns lite bättre nu!
    Kram kram!

  3. sagolikt

    Känner också att jag går och väntar på ljusare tider. Snart är det jul och då vänder det!

    Hoppas allt ordnar sig som du önskar!

  4. Så kasst att ”gamla” datorn dog in den var 2 år. Skandal!
    Lycka till med nya, gissar att du sitter som klistrad. 😉
    Ha en skön advent.
    Kram 🙂

  5. curlingmormor

    Hoppas att du känner dig lite bättre till mods idag, saffransmuffins låter väldigt gott måste jag säga.
    En ny pigg och glad dator kanske inte skulle vara helt fel, min kära dator är 5 år gammal, tycker att den borde hålla ett tag till, men verkar som om den har blivit lite ålderstigen måste jag säga.
    Kramizzzzz

Kommentera

