Lite smak av julen!

Nu är sedan några timmar syskonbarnen, bror och svägerska borta. Det luktar gott efter pepparkaksbakandet. Vi bakade både laktosfria pepparkakor till oss och sådana med laktos till bror med familj.

Efter pepparkaksbaket blev det även chokladmuffins bakade. Som avslutning på bakdagen blev det glöggafton med pepparkakor och muffins, både choklad och saffrans. Båda killarna gillade bäst saffransmuffinsen medans bror och jag mumsade på ljumna chokladmuffins.

Precis när jag vinkade av bror med famlij ringde sambon och meddelade att bilen rullade hemåt. Från julbordet har jag fått full rapport om vad som fanns och vad det smakade. Jag erkänner att jag blev lite lockad att gå på julbord, men vi får se hur det blir med det.

Det luktar pepparkakor i hela lägenheten och hela jag luktade det också. Så duschen efter risgrynsgröten satt perfekt. Nu misstänker jag att jag kommer att sova gott!

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Mat, Nyårskalendern, Traditioner

2 responses to “Lite smak av julen!

  1. Här doftar det saffran vilket inte är helt fel alls! Hoppas nattsömnen blev god!
    Kram!

  2. Här var det glöggafton med kladdkaka som du vet. 🙂
    Lukt av pepparkaksbak är härligt. Då luktar det jul och man kan glömma att det regnar, regnar och åter regnar ute.
    Kram 🙂

Kommentera

