Jag önskar…

 Jag har blivit utmanad av curlingmormor. Jag brukar inte anta dessa utmaningar men just denna föll mig i smaken.

“Skriv en önskelista med sju önskningar. Motivera dem, kort eller långt. Tagga sju bloggare som ska göra detsamma. Det behöver inte vara realistiska önskningar eller materiella ting.”

  1. Jag önskar att det inte var så mycket strid och ofred i Världen. Att älska alla är svårt men att försöka bör alla kunna.
  2. Jag önskar att vi tog bättre hand om vår miljö, det vill säga dagens barns framtid.
  3. Jag önskar att jag mådde bättre och inte har så ont i kroppen.
  4. Jag önskar att jag ska kunna jobba som professionell fotograf i framtiden.
  5. Jag önskar att det var bättre väder och att jag liksom många andra slapp må dåligt nu när det bara är grått, grått och åter grått.
  6. Jag önskar att mamma blir av med sin giftstruma och att pappas lungproblem inte är lungcancer.
  7. Slutligen önskar jag alla en lugn, skön och avkopplande jul och ett gott nytt år!!

Jag utmanar ingen utan de som känner sig manade att göra sin önskelista är välkomna att göra det.

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Miljö, Samhället, Utmaningar, Väder

2 responses to “Jag önskar…

  1. Kloka och bra önskningar! Önskar dig en trevlig nummer 7!

  2. curlingmormor

    Det var 7 fina önskningar tycker jag!!!!!
    Kramizzzz

Kommentera

