Trevlig advent!

Idag är det tredje advent och tiden bara rusar fram snabbare är tåget. Nu efter att jag fått till min säng sover jag ovaggad och så gott. Vaknade förvisso i natt av en konstig dröm. Tror att jag var jagad av julklappar eller något. Genomsvettig var och jag totalt förvirrad.

Igår var vi på vår hemliga/privata blomsteraffär dit många andra också hittat. Så den är inte så hemlig fast vi tänker inte berätta om den för svägerskan. Där hittade vi som vanligt massor och vackra och fina blommor. Inte är det lätt att välja när det finna massor vackra och fina exemplar. Slutligen hittade vi en, vad jag tycker, verkligen vacker orkidée som moster ska få till sin samlig i julklapp.

Tro nu inte att vi kom hem med bara en blomma, nej då! Det blev även varsin orange julstjärna till moster respektive mamma. Sedan fanns det en lila flamongo som vi itne kunde motså att köpa. Vacker som en dag!
Givetvis hade de även pynt i affären, så en lila-gul tofs sak samt en turkos med en droppe inköptes. Snygga är de där de ensamma hänger i granen nu.

Granen kom även upp igår kväll. Vid det laget var vi ganska trött och orkade  bara hänga dit ljusslingorna som detta året är tre till antal.

Några timmar igår eftermiddag tillbringade vi i köket för att skriva julkort. Det blev ett antal julkort tillsammans så många att de inköpte arken med frimärken inte räckte till. Men eftersom vi bor mycket nära en ”post-butik” var det inga problem i dag på förmiddagen för mig att knalla ner och köpa frimärken till de julbreven som blivit utan frimärken.

När jag ändå var nere i affären passade jag på att köpa varsin Triss till oss. Nu återstår att se om ”det kommer plötsligt” till oss också.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Nyårskalendern, Samhället, Spel, Traditioner

5 responses to “Trevlig advent!

  1. Intressant att ni har tre slingor i granen! I går kunde vi konstatera att vår klassiska julgransbelysning med sexton ljus var ganska klen i en större gran. Kanske dags att förnya sig även på denna front!
    Ha en bra tredje advent!

  2. Tim

    Julklappsångest? 😛

    Du kan skriva ned din dröm på http://www.dlogg.se för att hitta andra som drömmer liknande drömmar!

  3. curlingmormor

    Vi har också en helt unerbar liten blomsteraffär här på orten, dessutom så finns det en hel del prytlar inne i butiken. Jag kommer aldrig ut tomhänt när jag går in där.
    Kramizzzzz

  4. Tre ljusslingor i granen var perfekt. Nu med allt glitter och alla andra saker i ser den perfekt ut. 8)

  5. Julstjärnor i orange lät annorlunda! Du kan väl skicka en hälsning när ni har emigrerat till Västindien 🙂

Kommentera

