Trötta fötter

Nu är alla julklappar färdiginköpta. Förresten inte riktigt alla eftersom en eller två till sambon ännu inte har hittats och köpts. Frågan är när jag ska hinna göra det.

Sedan på onsdag antar jag ska alla klappar slåss in. De plockar vi fram allt inslagspapper som är något så när juligt, misstänker ändå att det kommer att finnas med både svart och vitt papper.

Nämde jag det att vi får besök i morgon eftermiddag. Till det ska det bakas lite muffins, antar jag. Smakade pepparkaksmuffins idag och de var riktigt goda, godare än jag hade förväntat mig.

Nu väntar sängen efter en tupp dag i shoppingcentret. Fötterna skriker och säger ligg ner och låt oss få vila. Jag tänker lyssna på dem och läsa i min nya bok som är den näst sista Harry Potter boken ”Harry Potter och Halvblodsprinsen”.

Sa jag det att det var en klarblå himmel idag och att solen strålade!

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Boktips, Nyårskalendern, Traditioner, Väder

3 responses to “Trötta fötter

  1. Godmorgon, kära Akson och hoppas att nattsömnen varit god! Jag är uppe tidigt idag och stökar….julstökar! Ha en fin dag/kramar!

  2. God morgon! Hoppas det blir en klarblå himmel i dag också och att nattsömnen varit god!
    Kramar till dig och sambon!

  3. hej Akson. Gör som dina fötter vill nu ett tag i alla fall,, och läs din Harry Potter du,
    Inslagning av julklappar är kul med lite glögg till och rim.
    Pepparkaksmuffins ja varför inte låter gott
    men det där med sol det undrar jag om du säger för att förvilla oss i det gråa Småland? Kan knappt tro att det är sant,,, eller är det det?

Kommentera

