En strålande dag!

Ytterligare en dag närmare julafton och jag har ännu inte handlat färdigt julklapparna. Det är då sambons julklappar som är svårast att köpa till. Vill att det ska bli bra och rätt. Jag har några funderingar på vad det ska bli, men det tänker jag inte dela med er för då vet man inte om sambon är här och läser. Då är det inget kul att öppna julklappar om man vet vad det är i packet.

Mina föräldrar är lite roliga ibland. För något år sedan berätta mamma att hon och pappa varit ute och köpt julklappar. Mamma hade pekat på något hon ville ha, då bad pappa henne att gå ut ur butiken så köpte han det utpekade. I en annan affär säger pappa lite sävligt att det skulle jag kunna få i julklapp och pekar på sin utvalda julklapp.  Givetvis smet han snabbt ut ur affären och mamma fick göra sitt inköp. Den julaftonen spelade båda mina föräldrar en fint spel för oss andra. De var sååå överraskade över sina fina julklappar.

Visst är det bra att få det man vill ha. Fast ibland är det inte lätt att ta reda på vad personen i fråga vill ha i synnerhet när den säger att den inte önskar sig något alls.

Idag hade vi besök av en gammal bekant till sambon och det var hur trevligt som helst vi fikade och spelade Mah-Jong och tog bilen till en av grannskapets kinarestauranger. Jag valde en japansk rätt, som är kanongod, det är entrecote som är fint strimlat och tariakysås (eller hur det nu stavas) till. Eftersom jag inte är så förtjust i vårrullar som de andra valde jag att äta efterrätt. Det blev fritierad banan och glass, verkligen mumsigt.

Nu är det återigen dags för ett antal timmar i sängen. Jag har varit uppe många timmar nu. Redan vid kvart över sex gick jag upp i morse och då hade jag redan legat vaken en timme. Förvisso slumrade jag en timme på kudden i förmiddags. Det tog på krafterna att både gå upp så tidigt och att vi hade besök i eftermiddags/kväll. Jag säger god natt och sov så gott!!

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Mat, Nyårskalendern, Spel, Traditioner, Väder

2 responses to “En strålande dag!

  1. Måste säga att överraskningar är nog roligare att få! Det där totalt oväntade som givaren själv klurat ut…Spännande och kul!
    Kram och ha en fin kväll!

  2. jag vill bli överraskad – tycker det är supertrist att tala om att jag önskar mig en sådan eller sådan och sedan packa upp ett paket med just det i!

Kommentera

