Snart är det jul, igen!

Nu återstår det bara tjugofem minuter av denna dagen som är den sista onsdagen innan jul. Imorgon torsdag är det endast fyra dagar kvar till dagen vi alla verkar längta till på ett eller annat sätt. Det känns ibland som om bara julafton passarat så ska det och det göras eller hända.

Själv ska jag börja mitt nya liv. Vilket kommer att innebära att jag ska röra mig mera, äta nyttigare med mera. Antar att det är fler som känner igen sig i det.

Just nu längtar jag till julen för att den ska vara över. Riktigt varför det känns så har jag svårt att sätta tummen på, men det kan vara det att det kommer att hända så mycket nytt efter nyår. Jag ska återigen läsa på högskola och jag ska gå en fotokurs tillsammans med sambon. Sedan har Försäkringskassan skickat mig på något som ska pågå under fem veckor.

De sista julklapparna köpte jag idag det var de sista till sambon som inköptes. Vi har även varit så hurtiga att vi slagit in alla klapparna och dekorerat dem vackert med band och adresser så att rätt paket kommer till rätt person.

Just nu väntar vi på att klockan ska bli lite mera så att vi kan hitta på lite bus med brors utegran. Vi hade tänkt klä den i vanliga kulor röda, guldiga och silvriga. När de sedan ser det skulle jag vilja vara en lite osynlig sak i taket för att höra deras kommentarer.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Foto, Nyårskalendern, Traditioner

5 responses to “Snart är det jul, igen!

  1. Jag har själv under flera år önskat julen förbi men det känns roligare i år så jag ser fram emot den med större glädje än på flera år. Så ni ska hitta på lite bus med julgran…..kul 🙂 Friskare tag efter jul tänker nog många på, även jag men hur mycket friskare, det vete tusan hur duktig jag är. Ha en bra dag, kram

  2. Neny

    Förstår att du längtar tills den är över… det gör jag också. Vill ha nytt år, nya tider, nya tag. Och ljusare. Blir galen på det här mörkret. Men samtidigt vill jag också stanna upp och njuta av julen, försöka finna frid med maken (o katten). God jul!

  3. Hej Akson, ojoj ja det var mycket på G efter jul ser jag,, men det går snart nu torsdag idag så,,,jaha lite bus med utegranen tycker det låter urfint med kulorna de kommer att glittra skönt när ljuset träffar dem i kväll när det blir mörkt,lycka till med rackartyget då.

  4. Bus med granar är aldrig fel så länge det inte är min;-)) Efter jul hoppas jag komma igång på allvar med alla aktiviteter som legat nere. Då är det nya friska tag som gäller!
    Ha det gott!

  5. curlingmormor

    Spännande och höra vad bror din säger när han ser granen.
    Några nyårslöften kommer jag nog inte att ge, tror jag inte i vilket fall, kanske det skulle vara att jag ska försöka komma i säng lite tidigare på kvällarna , hm hm.
    Kramizzzzz

Kommentera

