I väntans tider!

Idag har vi varit och tittat på den vackert klädda ute julgranen. Den såg så vacker ut där den stod i vinterkylan, det blåste lite lätt så att silverglittret rörde lite på sig. Ännu har jag inte hört något från bror med familj. De kanske inte ens är säkra på att det är vi som varit hemma hos dem inatt och pyntat deras gran så vackert, vem vet. Men jag tror att bror kommer över lite senare i kväll eftersom han ska låna en av mina små kompakta kameror eftersom han gått sönder när de var uppe i fjällen förra helgen. Så här ser granen ut!

Förra veckan för fem arbetsdagar sedan beställde jag Photoshop och Dreamweaver via programmens hemsida. Idag fick jag ett mejl tillbaka att de inte kunde använda det kreditkortet eftersom det inte gått igenom. Inte konstigt det eftersom där för det första inte finns några pengar på det och för det andra skulle jag betala via faktura. De måste ha snurrat till det ordentligt.

På grund utav att jag blev så irriterad på att jag inte fått våra program idag så beställde jag för en knapp timme sedan samma program via en annan leverantör. Jag betala tre hundra extra för att få mina beställda saker levererade hem till dörren, de kommer senast vid nio i kväll.

Får se om jag hinner installera och använda dem något i kväll. I morgon tror jag inte att jag hinner så mycket eftersom vi ska åka ner till Skåneland. Men är sambon fortfarande genomförkyld kanske vi får flytta fram resan med en dag till på lördag.

Nu ska jag gå till fönstret och kolla ut igen om de kommer med mina saker. 😉

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Dagens Foto, Datorprogram, Foto, Resor, Traditioner

5 responses to “I väntans tider!

  1. Hoppas det ordnar till sig så att du får dina varor levererade enligt överenskommelse! Väldigt irriterande när man tror något ska fungera…

    Så det blir till att ”jula” nere i Skåne. Då är det lika bra att läma skidorna hemma i alla fall;-)

  2. Roliga saker du har beställt. Det blir lätt att fördriva tiden med de.
    Jag försöker just nu lära mig Flash, men det är inte det lättaste. Kör fast hela tiden. Och alltid på samma ställe dessutom. Men jag ger mig inte. Än.

  3. curlingmormor

    hoppas att du fick ditt paket, i såna fall blir du väl sittandes framför datorn halva natten, det är ju så spännande när man skall prova något nytt.
    Kramizzzzz

  4. Snygg gran 🙂 Hoppas du får va du beställt och får riktigt kul med det. Kör försiktigt när ni ger er iväg och ha en himla bra dag/helg, kram

  5. Efter att ha läst lite mera om levernasen av min beställning, var det bara att inse att de kommer idag inte samma dag jag beställde (om jag inte beställde innan 15.00, vilket jag inte gjorde).
    Så det blir att stanna en dag till.

Kommentera

