Årets kortaste dag, men jag tycker den är lång nog!

Det blev inga nya program till daton igår. Det var jag som inte hade läst riktigt vad det stod. När jag gjorde det senare, efter ungefär två timmar då ingen kommit med mina saker, stod det att man skulle lämnat sin beställning innan femton noll noll samma dag. Senare gjorda beställningar görs dagen därpå. Så idag väntar jag på mina eller rättare sagt våra program. De ska komma och ringa på dörren någon gång mellan sjutton och tjugoett. Givetvis hoppas jag på att de kommer så tidigt som möjligt, men det är bara att vänta och se när de kommer.

Tanken var att vi skulle sitta i bilen söder ut till det sköna Skåne just nu, men eftersom även jag drabbats av någon förkylning stannar vi hemma idag och åker tidigt imorgon lördag istället. Mina ben känns som om de varit ute och sprungit ett halv marathon eller något liknande. Samt att jag är trött i hela kroppen, men om benen varit ute och sprungit är det kanske inte så konstigt att jag är trött i resten av kroppen också.

Jag ringde mamma och berätta att vi kommer en dag senare och hon verkade inte ledsen för det. Istället fick mamma och pappa en ganska lugn dag idag istället. Hon tänkte göra mitt julfavoritgodis, som också är hennes, fudge. Det är så gott och hör bara till julen.

När vi kommer ner imorgon lördag blir det bastubad i den vedeldade bastun som står nere vid dammen. Ska bli skönt att basta igen. Det är någon månad sedan vi gjorde det sist. Vem vet om alla bacilluskerna som härjar i kroppen tar sitt förnuft till fånga och lämnar oss förkylda varelser.

Även idag skiner solen och det är några minusgrader. Det ser riktigt skönt ute men jag tror att jag håller mig på denna sidan väggen. Även om jag gärna skulle kunna tänka mig att ta en fotorunda med min nya kamera, en Canon 40D. Batteriet har stått på laddning i natt och är redo att tas i bruk. Jag har även hunnit bläddra igenom Handledarmanualen som det så vackert heter på danska, men jag läste den på svenska lite lättare tror jag.

Idag är det den kortaste dagen på året, det är vintersolståndet. Men jag tycker att det var mörkare eller rättare sagt kortare dagar i november.

6 kommentarer

Filed under Allmänt, Datorprogram, Foto, Mat, Resor, Sport, Traditioner, Väder

6 responses to “Årets kortaste dag, men jag tycker den är lång nog!

  1. Se nu till att jaga bacillerna ur kroppen så att ni pigga och nytra kan företa er resan söderut i morgon!! Många kramar till dig!

  2. Jaha just det ja det är den kortaste nu,,,,
    idag har vi soligt gen men frostigt r det så det är vitt faktiskt. Synd att du blivit förkyld är vl jag som smittat dig antar jag…fnissar du var ju in till mig när jag var dålig,,,mer fniss en hopas nu du kryar på dig så du inte missar fudgen, Det är det godaste julgodiset Min dotter brukar göra den och den är såå himlars god,
    Ja ha det så bra nu då och hoppas det ringer på din dörr snart nu då så du får hem grejorna.
    vinkar,,

  3. Känns skönt att veta att vi går mot ljusare tider nu! Hoppas programmen kommer som de ska i kväll så att ni kan påbörja er resa söderut i morgon!
    Kram och krya på dig!

  4. curlingmormor

    Ha det nu så bra och se till att få bort bacilluskerna i bastun. Hoppas att dina program kom i bra tid så att du hann kika lite grann.
    Kramizzzz

  5. Den där vedeldade bastum är jag väldigt sugen på….det låter helt oemotståndligt!
    ha en riktigt fin jul nu!! 🙂

  6. Prata om bakterietillväxt! Avstå bastun är mitt tips;-)

Kommentera

