Födelsedagskalas idag!

Äntligen hemma i hemmets lugna vrå. Nja, det har det inte varit idag. Jag har varit i väg och handlat både skruv och plugg för att kunna skruva upp Elfa-hyllor. Sedan hem igen för att kolla om sambon vaknat.

Efter lite snack och fika var det dags för mig att återigen åka iväg, denna gången till den blåa affären för att fylla på både skafferi och kylskåpet. Detta medans sambon hade ett samtal med ett verk.

Jag hann också ringa och prata med de som jag köpte mina program av, för givetvis hade inte de levererats eftersom vi inte var hemma. Killen jag pratade med som tur var trevlig annars hade jag nog ”bitit svararen i halsen”. Jag sitter nu och väntar både på mina program samt ett mejl om hur de ska lösa det lilla problemet. Jag tycker då inte att problemet är så stort utan det är bara att köra ut sakerna till mig snarast möjligt.

Julen har varit hur trevlig som helst. Många fina julklappar delades ut och alla verkade vara nöjda och glada med det de fått, inklusive jag själv. Av sambon fick jag bland annat ett 10-22 millimeters objektiv till kameran som jag gått och kastat långa ögon på. Nu ska det ut och fotograferas så fort det blir någorlunda väder. Ett 10 millimetersobjektiv är nästan så att man kan titta rakt fram och tåspetsarna kommer med, men bara nästan eller så beror det på mina stora 42:or.

Om en timme ska vi vara hos bror med familj. Han fyller år och har bjudit in oss på födelsedagkalas. Barnen ska också få sina julklappar, fast snart är det slut på att de får julklappar om vi inte firar jul tillsammans.

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Datorprogram, Foto, Resor, Traditioner

3 responses to “Födelsedagskalas idag!

  1. curlingmormor

    Vad trist att du inte fick dina program, hoppas att ett under har skett och att du har fått dom nu när jag skriver detta inlägg.
    Håller tummarna!!!!
    Kramizzzz

  2. Hej Akson.
    Jösses vad det rör på sig hos dig,,trevligt ha dig hemma igen på bloggen..samt at det varit en bra jul för er-
    Ja lite smolk i bägaren blir det ju men på dem bara…! God luck!

  3. Lite speciellt med dessa födelsedagar så nära jul.

Kommentera

