Mycket att göra innan det blir nytt år

Idag är det lördag och det återstår bara denna dagen, imorgon söndag sedan på måndag är det alla redan nyårsafton. Det blir totalt tre dagar kvar av detta år 2007. Sedan kan vi börja skriva 2008.

Innan det är nytt år hoppas jag på att vi fått upp några Elfa-väggskenor samt konsoler med hyllplan i arbetsrummet, som nu ser ut som ett bombnedslag eller till och med värre. Väggskenor och konsoler har vi redan. Det var svägerskan så snäll och köpte till oss då  det var hur mycket rabatt som helst på en byggmarknad då den la ner. Dock lyckades hon köpa konsoler som är vinklade nedåt i 25 grader, som för att lägga tidskrifter på eller något. De ska bytas till vanliga.

Gårdagen tillbringade vi mestadels på några olika byggmarknader i närheten. En av dem med – vad jag har för mig – finskt påbrå, en annan klingar med ett bayerskt namn eller i varje fall tyskt namn. Vi besökte en till men där hade de vråldyra hyllplan men de hade billigaste skenor och konsoler.

Målet för gårdagens tur var att kolla upp vad som finns på marknade samt vad det kostar. Det finns hyllplan som kostar runt en tusenlapp för ett hyllplan som vi behöver. Då är det ETT hyllplan och vi behöver runt cirka fem -sex samt några kortare. Det skulle innebära att det skulle kosta minst sextusen för hyllplan på ena väggen. Fast visst de är i obehandlad ek då. Vi har valt att köra på det billigaste alternativet. Det blir MDF hyllplan som vi så småningom kommer att måla, antar jag. Då kostar ett hyllplan som löper över hela väggen mindre än tvåhundra kronor. Då blir slutsummar strax över tusen kronor. Lite skillnad!

Mina program som enligt företaget jag köpte dem av skulle levereras den 21 december har ännu inte dykt uppe. Igår fick jag dock ett mejl från företaget där de försöker att lokalisera var mitt paket befinner sig. När de hittar det ska det levereras till mig eller som de skriver: ”Jag har tyvärr inte lyckats få något bestämt besked angående din order. Xxxx tror att paketet returnerats till oss då de inte kunnat leverera det, men jag kan inte se att vi återfått det ännu. Är det returnerat till oss så kommer din  order krediteras under nästa vecka.” Jag har tagit bort namnet på det företaget som ska leverera det till mig för att inte hänga ut dem här. Istället för företagsnamnet står det Xxxx. Mejlet avslutas med att mejlsändare ber om ursäkt för strulet som uppkommit. Nu hoppas jag verkligen att mina program dyker upp första arbetsdagen på det nya året. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

12 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Datorprogram, Nyårskalendern, Traditioner

12 responses to “Mycket att göra innan det blir nytt år

  1. oj, oj, mycket med det jordiska, nu har sonen blivit så duktig på konsoler och hyllpriser, så jag behöver inte bry mej, dessutom ska vi inte flytta 😉

  2. Väldigt irriterande kan jag tänka mig… Går inte köpet att häva så du kan handla av någon annan?
    Ha en fin lördag i alla fall!

  3. Neny

    Vad trist att programmen ännu inte kommit! Har säkerts slarvats bort bland julposten. 😦
    Hyllplan är svåra grejor, vi tittade också på det finska, och tyska innan vi slutligen landade på det svenska med fyra bokstäver. 🙂 Det blev, i slutändan, billigast där. Dock inte kökbänkskiva, det blev bäst och fick bäst service på det tyska… Lycka till!

  4. jag tycker att du borde få någon liten kompensation av något slag. Rabatt eller något extra program utan kostnad. Så där ska det ju bara inte vara!

  5. Det här året har gått galet fort!

  6. Tjenamors Akson, gott nytt år på dig så här i förväg! Jag har fullt upp och hinner inte titta in före nyår därför är jag ute i god tid med nyårskramen!!

  7. curlingmormor

    Tycker nog att du är väldans snäll, jag hade nog blivit skogstokig om det hade varit jag som hade väntat på dessa program!!!!!!!
    Kramizzzzz

  8. Man ska akta sig att beställa saker runt jul, för det är inte onormalt att det blir strul. Och du är alltför snäll att hänga ut de, men de skulle nog förtjäna det, för de sköter sig dålig.
    Hos mig har de sagt 2 gånger att de har sökt oss,men ingen svarade varken på porttelefon eller på vanlig telefon. Vilket var lögn förstås, för telefonen kopplas till mobilen om vi inte skulle vara på plats, men väntar vi paket så är vi naturligtis på plats. Nu fick man släpa den från posten själv.

    Hyllplanen. Kan man inte kolla det på Pricerunner.se? Tar kanske mindre tid.

    Angående ditt komm. hos mig: Akson, jag är inte övertygad att det är just deras rökande som har orsakat din astma och allergi. Du kanske hade fått det ändå.
    Som jag skrev i inlägget alla mina klasskamraters föräldrar rökte. Ingen av de hade varken astma eller allergier. Om forskarnas teorier stämmer skulle minst hälften av de fått problem. Men eftersom de har inte bättre förklaring så skyller de på rökning.

    Jag tycker de borde kanske forska mer i bland annat vad av dubbdäcken uppriven asfalt kan orsaka. Min fönsterbläck blir svart bara på en vecka, och då menar jag svart. Allt detta kommer in i lägenheten, och vi andas in . Alla som rör sig i staden drabbas.

    Gott Nytt År
    Antonia

  9. Jag hoppas det ordnar sig.
    Snyggt det lät med hyllplanet. 🙂
    Gott nytt år!
    Kram 🙂

  10. Hej Akson Jaha det blev lite skillnad på priserna man får kolla och räkna över så det blir lagom.Pengar skall räcka så långt numera,,hm varför är du så vänlig mot företaget är väl bra om man får veta hurdant slarvställe det är så man inte råkar illa ut hos dem.Jag vet att jag har hotat en viss musikfirma med att lägga ut dem här hos Filifjonkan om det inte blev snabb ändring och se då löste sig det hela som ingenting.De fick till o med min adress till bloggen fnissar,,,det kom ett mail efter 1 timme att de hade löst problemet och hoppades jag var nöjd så. Självklar var jag det,Så hut går hem ..i mitt fall blev det hot går hem..fniss..
    Jaja ett tips som sagt man skriver inget nedsättande men man talar om precis hur det skett om det handhafts dåligt,
    Minns at Alm hade problem med en pappersfirma för nåt år sedan med.inte klokt där heller var det.jaja nog nu får du och sambon ha ett gott slut och ett gott nytt år på er så höres vi

  11. Annica

    Hoppas det löser sig och att du får ett gott nytt år!

  12. Hej!
    Mycket pill och åkande hit och dit blir det ibland, bara resultatet blir bra, så står man ut!

    Hoppas dina dataprogram kommer fram nu också…attans vad sånt är irriterande.

    Önskar dig ett rikigt Gott Nytt År!

Kommentera

