Projekt i sista minuten!

Idag har det hänt saker här inne på vårt smala arbetsrum. Det har kommit upp hyllor. Vi började så sakta i förmiddags med att plocka ut allt det som stod mot vägen som hyllorna skulle upp på. Sedan plockade jag fram min nya leksak. Ett batteriedrivet verktyg som ska leta upp träreglar, järnbalkar, eljoks och en massa annat kan det visst också hitta. Det var bara ett problem, den hittade saker hela tiden. Till slut fick jag tyst på apparaten och den började jobba som den skulle. Ett tu tre hade jag en massa små blyerststreck på väggen. Vissa tydde på att reglen skulle vara ungefär åtta centimeter tjock.

Slutligen kom vi fram till att vi sätter upp väggskenorna där det inte finns några reglar eftersom jag glömt att köpa skruv till det. Det funkade hur bra som helst. I varjefall så långt som vi kommit nu, vilket är att två väggskenor är uppsatta och det ligger tre hyllplan på de konsolerna som är uppsatta. Det blir hur snyggt som helst. Jag bara satt i stolen och njöt över hur snyggt det blev.

Nu återstår det bara resten det vill säga fyra väggskenor kvar. Hoppas att vi hinner och orkar göra det i morgon, nyårsafton. Jag har några gånger tidigare påbörjat lite olika projekt så här i sluttampen av året. Förr några år sedan renoverade jag mitt sovrum, vilket innebar att måla en vävtapet som inte varit målad tidigare. Ommålning av taket samt att byta alla golvlister till stora vackra allmogegolvlister som var ungefär tio centimeter höga. Det påbörjades tredje dag jul då färg och allt flyttades ut ur rummet. Prick klockan kvart i nio på kvällen var jag klar och kunde hoppa in i duschen och sedan påbörja mitt nyårsfirande.

9 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Förr i tiden, Traditioner

9 responses to “Projekt i sista minuten!

  1. Väggskenorna kan ju ligga till nästa år också…
    Önskar dig ett gott nytt 2008!

  2. Ja, jag önskar er lycka till! Men vissa saker kan vänta…

  3. curlingmormor

    Heja på med allt vad hyllor heter, kan tänka mig att det blir supersnyggt!!!
    Kramizzzz

  4. Neny

    Skönt att hyllorna är på G nu. 🙂 Gott nytt år!

  5. Hoppas allt rätar ut sig. 😉

    Jag önskar dig ett riktigt gott 2008.
    Kram 🙂

  6. sagolikt

    Visst vill man ha nytt och vackert inför det nya året…här startas också sistaminuts projekt ibland!

    Lycka till med hyllorna och Gott Nytt År!

  7. Du har inte tummen mitt i handen, hör jag det!! 🙂 Gott Nytt År, kram

  8. Ett Gott Nytt År!

    / Imagine

Kommentera

