Nytt år men ännu inga program

Det är den andra dagen på det nya året. Det har också varit den första arbetsdagen på det nya året för många.

Dagen till ära gick vi upp ganska tidigt, om man nu kan räkna klockan nio som tidigt. Detta för att vi skulle hinna till den stora småländska affären där man får montera sina möbler själv. Fast jag tror att det var många med oss som tänkt ungefär samma sak.

Det var hur mycket folk som helst och jag vet inte hur många barn vi träffade på. Sådana små skikande saker, som jag personligen kan tycka lite synd om att de ska behöva vallas runt på detta stora gigantiska varuhus som gör mig som är vuxen dödstrött. En mamma sa till sin dotter: ”nu kan du köpa det du ville för de pengarna du fick i julklapp”. Barnen var uppskattningsvis tre till fyra år. Hade det varit jag skulle jag vrålat att det hade jag inte alls tänkt köpa för mina julklappspengar, bara så det är så!

Nåväl, vi lyckades ta oss igenom varuhuset och komma ut med livet i behåll. Med oss hem hade vi en massa tidskriftstsamlare att ställa i nya finna hyllan, samt en massa CD-lådor för CD-skivor. Och om en vecka kommer det hem en fåtölj också. Vi hittade en som var skön och snyg, då slog vi till och tog den också.  Men den får de snällt transportera hem till oss och bära upp och ställa på den platsen vi hade tänkt ha den.

Upplysningsvis kan jag meddela att mina program har ännu inte kommit, trots att jag rungde och pratade med dem idag igen. Det är företaget som ska leverera sakerna som strular och jag kommer ikläm, bedrövligt. Jag skällde ut kille som svarade trots att jag vet att det inte är hans fel. Men någon måste jag morra på.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Datorprogram, Förr i tiden, Traditioner

4 responses to “Nytt år men ännu inga program

  1. Är det ”skjut inte budbäraren” som gäller? Känns i och för sig trist för vem i helsike ska du annars klaga till? Du hörde klaga (inte ryta) 😉
    Men visst måste man få ladda ur ibland…

    Jag känner igen det där med att ungen ska handla för julpengarna. Jag fick min unge att ställa upp och jobba för hon skulle få betala hunden som hon tjatade om och som vi nu har. Hon är bara sex år, men hon tjänade ihop en hanlv hund på 7 lakan… Det är inte alltid lätt att göra rätt… Men vi tror vi gjorde rätt där…
    God fortsättning på det nya året…

  2. Neny

    Nå han kan ju skylla ifrån sig men det är ändå hans buisness att HANS kunder blir nöjda, oavsett hur dålig hans leverantör är. Du ska inte lida för det, så att säga. 🙂 Kunden har alltid rätt heter det ju. 😉 Hoppas programmen kommer snart, skam på torra land det där.

    Hm jag skulle aldrig släpat mitt barn dit för att handla upp julklappspengarna. Vi satte in sådana summor på banken istället som var bra att ha när vi blev myndiga 🙂 Vore något för den där mamman att tänka på. Och barn vill nog hellre ha leksaker…

  3. Godmiddag Akson ja du detta med barn på ikea..suckar och handla där va ungen skulle väl handla på en leksaksaffär kanske väl.inte möbler….ja inte alltid roligt vara barn heller.
    Såg att ni fått ordning på era hyllor så härligt det är sa just det till Hannele som var glad över sitt skåp hon skaffat sig med… Man kan alltid fylla upp sina hyllor..Jag städar ur lite idag och sorterar ordning en sådan dag för det vräker ner snö idag med här uscha bilen som en snögrotta satte i motorvärmarkontakter o kupevärmare för att tina av lite snö. Ha det bra idag och halka inte lömskt under snön här

  4. Nääee, ett småbarn har inte det förståndet och inte på en sån affär. Hon skulle ha sparat pengarna. Programmet kommer även om det är träligt att vänta, ha en god fortsättning, kram

Kommentera

