Höghastighetshelg

Nu är det redan söndag kväll. Helgen har rusat på i superfart i minst några supermach.

Bröderna Brothers anlände igår eftermiddag runt två tiden. För er som inte vet vilka dessa Brothers är så är det min brors pojkar som är 12 och 14. Till att börja med pratade vi om vad som skulle ätas detta dygnet de skulle vara här. Vi enades om att lövbiff och pommes lät bra, fast 12 ville hellre har kokta potatis vilket han fixade själv. Alla lövbiffarna stektes av 14 som gjorde ett bra jobb. Till efterrätt serverades Oatley-glass, det vill säga glass gjord på havre, med diverse olika såser och tillbehör så som strössel med mera. Hjärtströsslet tog slut på nolltid. Alla blev mätta och glada. Kvällen avslutades med att vi spelade Wallstreet som sambon vann överlägset med över fyra miljoner i kontanter, jag hamnade sist med strax över en miljon.

Dagen idag började med en ordentlig brunch eller frunch som jag tycker att det borde heta istället. Det blev stekt bacon och stekt ägg eller kokt ägg för den som så önskade. Även idag var 14 på hugget och stekte bacon och ägg. Det märks att pojkarna blivit stora nu eftersom båda två valde att dricka thé till frukosten.

Efter det att vi sett Charlotte Kalla bestiga en slalombacke nerifrån och uppåt och vinna överlägset. Då de började ta sig upp för backen låg Kalla ungefär en minut efter ledande Kuitinen. Vilken fröjd det var att se den tjugoåriga Kalla stutsa fram och uppför backen i sin jakt på den trötta finskan. Till och med killarna satt och tittade och verkade tycka att det var spännande. Även om 12 skulle prata om en massa annat undertiden.

Då extrasängarna var uppburna på vinden, alla tänder var borstade och alla påklädda var det dags att plocka fram Mah-Jonget. Sedan spelade vi och spelade. Jag fick Mah-Jong två gånger då jag satt i Östan, det blev dock två döda spel. Sista spelat fick 12 Mah-Jong hans allra första. Han var ganska så nöjd efter det. Hans bror 14 var inte så nöjd eftersom han inte lyckats en enda gång. Så är livet försökte vi att förklara för honom.

Vid fyra-tiden i eftermiddags kom deras föräldrar och hämtade sina söner. Bror såg likblek ut så frågan är om han fått sova något i natt eller om han inte mådde så bra. De berättade att de köpt ny säng till 14 och att de nu skulle hem och möblera om. Detta pratade 14 om igår kväll och ville verkligen ha en ny säng och slippa ligga i sin loftsäng. Gissa om han fick en överraskning!

Resten av kvällen har vi tillbringat framför TV’n och bara varit. Utav någon anledning är vi båda ganska trötta fast vi sovit gott i natt.

I morgon drar det ihop sig. Då ska jag göra min första dag i utredningsrehabliteringen som försäkringskassan beställt. Det känns både lite nervöst och stressigt eftersom jag inte riktigt vet vad som kommer att hända och ske. Fast det ska också bli spännande! Jag hoppas att det ska bli något positivt av detta och ett avstamp vidare ut i arbetslivet igen.

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Jobbet, Mat, Spel, Sport, Utbildning

3 responses to “Höghastighetshelg

  1. Lyckliga Bröderna Brothers som har er!!!! Många kramar och lycka till imorgon…..smällpuss på pannan som jag brukar säga till mina vänner när det gäller något viktigt (det betyder tur!!).

  2. En intensiv helg kan jag förstå! Men säkert väldigt trevlig också! Lycka nu till med morgondagens utredning som förhoppningsvis leder dit du vill!
    God natt!

  3. curlingmormor

    Vilken härlig helg dina brorssöner har fått haft, vad gulliga ni är!!!!!! Nu får du en liten lyckospark av mig inför morgondagen!!
    Kramizzzzz

Kommentera

