En motionscykel framför TV’n

Denna grå dagen är snart slut också.I natt har jag sovit som en slagen och vaknade redan vid halv sju men sa till mig själv ”sov tills klockan ringer”. Detta gjorde jag och vaknade av att någon pratade högt i rummet. Det var klockradion som gått i gång och förmedlade nyheterna. Som om jag skulle vara intresserad av att höra dem när jag inte har vaknat.

Dagens besök var hos en urtrevlig sjukgymnast. Han var närmare två meter lång och hur sympatisk som helst. Om jag inte redan hade en sjukgymnast skulle jag gärna gått till honom. Han peppade mig och fick mig på verkligt bra humör. Jag fick också lite mera att tänka efter besöket. Nu vet jag att jag ska köpa en motionscykel, detta på råd från sjukgymnasten.
Därefter blev det ett långsamt race genom den röda affären, som är så omtalad på grund av sina köttaffärer. Vi hade tio procent rabatt där och passade på att handla för ett bra tag. Sedan fick vi äntligen åka hem.

I affären idag köpte vi bakpotatis som skulle tillagas i sin egna påse direkt i micron, så kallade micropotatis. Det hela tog ungefär elva minuter att tillaga detta jämfört med en till en och en halv timme i ugnen. Fast det erkänns potatisen blir godare i vanlig ugn. Micropotatisen var mera fluffig, nästan som en skumgummimadrass, men ändå god, konstigt! I vilket fall som helst gick det snabbt och vi rörde till våra favoritröror till. Min favorit är röda rom med finhackad rödlök och utrört i creme frache, sambon äter tonfisk och purjolök eller som idag rödlök utrört i majonäs. Det är bara ett problem med rödlök, det är att jag äter om den många gånger om.

Jag nämnde att mina program kommit men att jag kunde köpa dem billigare som student, vilket jag kommer att vara i slutet av denna månaden. Äntligen fick jag tag på någon som pratade svenska, jag tyckte att det var svårt att förklara vissa saker på engelska. Nu vet jag hur jag ska göra och vad det kostar. Då upptäcker jag att det är enlicenser, vilket jag antar betyder att jag bara får installera programmet på en dator och inget mera. Jag vill ha programmen  installerade på både min och sambons dator samt på en bärbar dator. Nu är ett mejl iväg skickat till tjejen jag pratade med idag. Hoppas att jag får svar snart så att jag snart vet hur jag ska göra.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Datorprogram, Mat, Sjukvård

5 responses to “En motionscykel framför TV’n

  1. Motionscykeln hoppar jag över men olika röror kan jag vara med och dela på 🙂 Håller tummen ang. mailet, kram

  2. Jag äter också om rödlök tyvärr… Annars är det väldigt gott både i mat och sallader. Lite mildare än den gula löken och dessutom godare tycker i alla fall jag!
    God natt för i dag!

  3. Åh vad sugen jag blev på bakpotatis nu med smarriga röror! Själv åt jag en föga upphetsande tallrik yoghurt och falukorvmacka till middag…

  4. Sent godkväll.åh så du skall ut och trampa motionscykel fniss ja det är rätt kul om man har något att se på eller lyssna på samtidigt samt att man har något lite mjukare att sitta på. De där sadlarna tar ju död på vissa onämnbara kroppsdelar urk skavsår på ren svenska så n tänk på det något mjukt at sitta på som inte skaver man blir ju varm efter en stund och då attans så.. Ja dessa licenserade program hopplöst. men du får kanske något bra besked.
    sov gott med julgranen kvar var lika bra hemma hos mig at städa ut den dels barrade den och dels var dörren stängd för viss liten 4foting . Han har varit ut och sniffat på den de står på baksidan vid källardörren.

  5. Jag har en crosstrainer framför tv:n – Doktor Phil är bra att svettas till. Trevlig helg!

Kommentera

