Praktik i solen

Idag skiner solen!
Det var några dagar sedan jag såg solen strålar lysa genom detta tunga tjocka molntäcke som lagt som som en mössa över oss. Bland mina gadgets på min datorskärm har jag ett litet program som talar om för mig vad det är för väder, om jag nu inte skulle orka lyfta på huvudet och titta ut. Denna har sagt nu flera dagar att solen skiner, det har den säkert gjort men inte på denna sidan om molnen.

Jag har funderat en hel del på vad jag ska göra eller vad jag ska söka för jobb. Jag har fått tipset att jag ska skriva ner vad jag kan och vad jag vill. Det resulterar i att jag ska jobba med foto, datorer samt att jag vill ha människor runt mig.

Jag tror inte att jag kan få jobb som sängprovare annars skulle det inte vara helt fel. Beduin har jag inte nämnt för min koordinator jag tror inte att hon ser någon arbetsmarknad i det yrket, sedan kan det vara lite svårt att skaffa fram praktikplatser till det.

Det ser mer ut som om jag ska fortsätta med det jag har jobbat som tidigare men att vissa saker ska plockas, så som alla uteaktiviteter och alla golvnäraaktiviteter. Eller så kanske jag ska läsa en eller två terminer och ta en fil kand. Vad jag skulle vilja göra är att få dokumentera den kunskapen som jag innehar, bland annat genom låta mig ta ECDL – datorkörkortet (ECDL = European Computer Driving Licence). Jag behöver bara uppdatera mig lite sedan ska det inte vara några problem att genomföra testet. Tror jag i varjefall!

6 kommentarer

Filed under Allmänt, Datorer, Datorprogram, Internet, Jobbet, Samhället, Väder

6 responses to “Praktik i solen

  1. Ja, det kan vara nog så besvärligt det där att sammanfatta vad man kan och vad man vill. Ibland är det så mycket. Jag var ju i min utbildning tvungen att datakörkortet förra terminen (det måste även vårdpersonal ha numera) och det var något av det tråkigaste jag gjort…men så är jag ju heller ingen fena på det där med datorer. Du kommer att klara det på ett kick!! Kram på dej!

  2. Hej Akson,,Det är mycket med det jordiska se jag hos dig nu svårt det där med yrken men madrass eller sängprovare är inte dumt bara gå och sova på jobbet och få betalt fnissar det skulle va något men å andra sidan sover man nog inte på natten då… russinskrynklare har Filifjonkan funderat på,, vad tror du om det? 🙂 Bäst att gå hem o äta lunch nu man säger så mycket knas emellanåt men lite knas måste livet innehålla eller vad säger du?

  3. Tankspridd

    När jag var liten ville jag bli pilot. Det kanske inte skulle vara fel när allt kommer omkring.
    Ovan molnen skiner alltid solen…

  4. Jag ville bli skådespelare men det blev jag inte! Fast kanske ändå, ibland;-) Problemet är att det finns så otroligt mycket att välja på nuförtiden och att många byter yrke flera gånger. Rena djungeln!
    Hoppas du hittar något som passar dig och känns rätt!
    Kram!

  5. Neny

    Om man ska gå efter önskemål och intressen ska du o jag nog jobba med samma saker… Synd bara att det ska vara så svårt att finna drömjobbet. Och när det är inom räckhåll ett ögonblick… dyker det alltid upp något som grusar förhoppningarna, eller drömmarna. Lycka till!

  6. curlingmormor

    Vad spännande, det finns ju som sagt en hel del som är intressant, ska bli roligt att se vad du fastnar för.
    Kramizzzzz

Kommentera

