Vilken underbar dag!

Idag skiner solen och livet känns genast lite bättre. Tanken är att vi ska ut och rasta kamerorna lite. Målet är också bestämt sedan är frågan om det blir några bra bilder.

Innan vi ska iväg är det en del som ska göras. Kamerornas batteristatus måste ses över. Vilka objektiv ska med? Ska vi ta alla med när vi ändå åker?

För egen del ska jag inviga min nya kamera som jag köpte i december. En Canon 40D. Jag kunde inte motstå att köpa en då priset sjunkit och med tanke på att min gamla 350D nu är två år gammal. Min gamla kamera kan hålla flera år till men kan också rasa när den vill. Jag har tagit uppskattningsvis knappt tiotusen bilder med den. Den har inte svikit mig någon gång så länge den fått ”strömming” – ett internt skämt om att batterierna är laddade.

Jag tror inte att jag tagit några foton sedan vi var nere i Skåne sist. Å andra sidan blev det ganska många foton då. Förresten det stämmer inte riktig, jag gjorde en improviserad hemstudio och tog en massa bilder på blommorna.

Det ska bli kul att fotografera igen. Det är stor skillnad mellan att ta bilder hemma inomhus och att åka iväg en solig dag och ta en massa fina, förhoppningsvis, foton ute. Återkommer senare idag eller i morgon med rapport om dagen samt någon bild också.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Foto, Väder

5 responses to “Vilken underbar dag!

  1. Hoppas det blir en lyckad fotodag! Jag har intge heller hunnit med att fotografera något speciellt den senaste tiden så nu känns tanken tilltalande! Får se vad som hinns med i dag!
    Lycka till!

  2. Neny

    Ah, vi var också ute och rastade kameror i solskenet och kalla vinden idag. Blev väl iof inga pangbilder, frös för mycket 🙂 Hoppas ni fick både bra bilder och solsken i blicken. 🙂 *ser också fram emot våren och bättre tider för utomhusfotografering*

  3. Ja tänk vad lite solljus kan göra för humöret och energin! Hoppas att det blev en massa bilder tagna!

  4. Rastat kameran är precis det jag har gjort idag också! 🙂 Jag tror hela Stockholm letade sig ut i solen idag och det var nästan kö för att promenera ut mot Djurgården…

  5. curlingmormor

    Guben och jag konstaterade att vi har tagit ovanligt lite kort under hela 2007, så nu får det bli skärpning här!!!!
    Kramizzzzz

Kommentera

