Omplantering och polisjakt

Gårdagen tillbringade vi till storta del i olika shoppingcenter. Till att börja med var hos våran sängleverantör och fick det chockerande meddelandet att ”våran” säljare slutat på det företaget och börjat i en helt annan bransch. Efter vi hämtat oss från chocken klargjorde vi vårt problem. Problemet är att våra sängar gnisslar och låter mer än de borde göra. Förvisso är det elevator sängar det vill säga sängar som går att hissa upp både huvud och fotdelen.

Ett annat problem med sängen är att jag har svårt att sova i sängen liksom sambon har. Då vi köpte sängarna för ungefär ett och ett halvt år sedan var vi ganska nöjda med dem, men inte hundra. Sedan i våras har jag försökt alla möjliga olika varianter för att jag ska sova bättre. Det kan liksom inte vara normalt att sova nästan nio timmar och vakna och inte känna sig utvilad.

I vilket fall som helst har vi nu bokat service av våra sängar. Undrar hur den går till egentligen. Då vi bokat service på sängarna kom vi på att det var hög tid att boka service till bilen också. Detta är gjort och i morgon mellan sju och åtta ska jag köra och lämna bilen och sedan gå en promenad på ungefär tjugo minuter hem igen.

I tisdags var det tulpanens dag för er som missade det. Vi passade på att köpa ytterligare lite tulpaner då vi var på det stora växtaffären som just nu säljer gröna växter till halva priset. Dagen till ära har jag planerat om lite blommor, kastat en del som var risit och såg mer eller mindre dött ut.

I eftermiddag låg jag på soffan och tittade på lite inspelade program som jag inte hunnit titta på tidigare. Då stördes jag av en helikopter som körde fram och tillbaka över husen här. Jag tror att den höll på närmare en halvtimme eller något sådant. Irriterad som jag blev letade jag fram kameran samt 400 mm objektivet, sedan ut på balkongen och fotograferade helikoptern som visade sig var en av polisens. Först antog jag att den letade efter något eller någon men jag hittar inget i tidningarna som tyder på att det skulle vara så. Se bild på helikoptern på fotosidan. Men eftersom jag inte hittar något om varför den kan ha rusade runt i dessa kvarteren, undrar jag vad som kan ha hänt.

9 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Boende, Foto, Traditioner

9 responses to “Omplantering och polisjakt

  1. Min säng hade också ett gnisslande/knarrande ljud men det är inte en säng som man kan hissa upp utan en vanlig. Vi ringde affären och fick numret till tillverkaren. Då kom deras representant ner från Lysekil och hem till oss. Sängen fixades till och nu sover jag som på moln igen. Min säng är helt enkelt otroligt skön! Hoppas det ordnar till sig med era för att ligga bra är otroligt viktigt!

  2. Tja det beror ju lite på var du bor, men just nu läste jag om att det var en person som gått genom isen i Dalarna så där är det väl helikoptrar med och letar. Men där bor väl inte du?
    Sängservice, det låter festligt! Hoppas sängarna kan fixas till. Kram på dej!

  3. Nope Dalarna är lite långt norrut. Bor i Stocklahoma.

  4. Vad trist att inte vara nöjd när du har investerat massa pengar i en ny säng. Att sova är viktigt! Hoppas att det löser sig med servicen.

  5. Neny

    Polisen var nog ute på spaning. 😉 Allt sånt skrivs ju inte om.
    Missade inte tulpanens dag, fast det vet du ju redan eftersom du kikat på några av tulpanerna. 🙂

  6. curlingmormor

    vilken bra service att de kommer hem och fixar sängarna, det är ju superviktigt att man sover gott om natten.
    Tulpanens dag missade jag, men jag hade redan tulpaner på mitt köksbord, men imorgon är det dags att förnya dom!!!!
    Kramizzzzzz

  7. jag borde vara lite tuffare mot mina risiga växter

  8. Hemliga agenter på hemligt uppdrag. Spännande…;)
    Sängservice innebär att någon sover i era sängar 8 timmar om dagen. Jag har förjäves sökt det jobbet många gånger. 😉
    Kram 🙂

  9. Jävligt snygga bilder. Gillade speciellt balkongerna, män även de andra också.
    Jag borde också lägga ut mina bilder, men hinner inte. Önskar mig mer tid faktiskt.

    Ha det gott!

Kommentera

