En händelserik helg!

Vilken helg! Nu är vi trötta och utmattade efter en helg som mest har bestått av att spela spel och att umgås. Vi har spelat Mah-Jong. Nu är ett helt spel färdigt vilket innebär att vi spelat oss igenom östansvind, sunnansvind, västansvind samt avslutande omgången som var nordansvind. Jag vann sammanlagt med ungefär tvåtusen poäng, vilket jag inte riktigt trodde att jag skulle göra eftersom jag inte lyckades göra Mah-Jong så många gånger. Däremot hade jag fler poäng än vad den som gjorde Mah-Jong några gånger, vilket jag är nöjd med.

Nu ska Mah-Jong stenarna bada och göras fina så att vi kan använda dem många gånger till. Vem vet om vi köper ett nytt Mah-Jongspel. Då skulle det vara i elfenben. Fast om jag inte missminner mig så är elfenben ett förbjudet matrial att handla med. Slog på Wikipedia och 1989 infördes det lagstopp på handel med elfenben.

Föräldrarna till barnen är hämtade på Arlanda och deras plan från Kiruna var försenat. Jag var utanför terminalen och väntade på att de skulle komma. Men de kom inte. Jag satt och blev genomkall i bilen. Först då jag väntat en timme och ringde sambon för att be om hjälp med att kolla upp vad det stod på nätet. När jag körde hemmifrån skulle planet landa på utsatt tid, men jag lovar så var det inte.

Bror och svägerskan var nöjda med sin resa till norra Sverige. De har sovit på ishotellet och det var hårt sa bror. De har kört snöskoter, inte hundspann som jag fått för mig. Sedan sovit inomhus ute på fjället. De var ganska trötta efter den händelserika helgen och glada för att vara hemma igen.

Jag var också glad att de kom hem och tog över ansvaret för sina söner. Nu blir det vila för sambon och mig.

11 kommentarer

Filed under Allmänt, Flyg, Resor, Spel

11 responses to “En händelserik helg!

  1. curlingmormor

    Passa nu på att vila ordentligt efter er spelrika helg!!!!
    Kramizzzz

  2. Elfenben är säkerligen förbjudet, tack och lov får jag väl säga. Förr användes det till pianotangenter så mer än en elefant har nog fått stryka på foten av ganska tveksamma skäl…

    Passa på att vila ut nu. Kan tänka mig att er helg varit väldigt intensiv!

    Ha en fin måndag!

  3. Mahjong är mitt favoritspel på datorn. Älskar det spelet.
    Läste precis en annan blogg om besök på ishotellet. Det verkar häftigt.
    Ha det gott. 🙂

  4. Hej på dig spelhaj…:)kul att du vann Mahjong som sagt är ett trevligt spel, har det via datan o det är roligt där med.Trevlig samvaro om man spelar det manuellt med. Så du är avlöst från barnvakteriet rätt skönt va,,, kan bli mycket ibland med andras barn hur gulliga de än är . men det är så stort ansvar att passa andras barn lättare när det är egna på något vis kan inte förklara…jajaj nu får ni ju vila upp er så ses vi.

  5. Syster Yster

    Ja nog blir man trött av barnbarn! Hur gulliga och snälla de än är. Man vill i regel så mycket när man väl får träffa dem. Grattis till vinsten och ishotellet verkar inte vara något för mig!
    Ta det lugnt

  6. Och jag som tyckte jag haft en stressig men innehållsrik helg. Då är det dags att vila nu… Mahjong låter helt ok att spendera delar av helgen på…Ha en lugn måndagkväll…

  7. Det är jättekul att umgås med mina barnbarn, men när dom åker hem är jag alltid helt slut…
    Men skulle aldrig byta bort en endaste minut dom är här (eller jag hos dom)
    Livets efterrätt det är vad dom är, japp!

    Kram!

  8. Tisdag …har ätit semla idag igen mums…med gott kaffe till, ja snöat har det gjort i Gråland gör det det hemma hos er månntro .Det är kallt med här nordanvind
    så det blev till att gå in fortast möjligt Hopas du fått sol och lite bättre väder, eller spelar du ännu Mahjong?

  9. Neny

    Hm, har aldrig spelat Mah Jong men det låter lite roligt ändå, fast tidskrävande. Hoppas ni nu är utvilade och njuter av livet. 🙂

  10. Vad är Mah Jong ?? Åh, vad jag också vill till ishotellet…. där är jag riktigt sotis 🙂 Då har alltså barnen lyckats köra slut på fyra vuxna ?! 😉 Nä, jag förstår vad du menar. Hoppas du haft en bra dag, kram

  11. Hoppas ni har hämtat er nu i alla fall!
    Ha det så bra idag!

Kommentera

