Sängbekymren fortsätter

Även gårdagen tillbringade vi i sängaffärer för att prova sängar. Denna gången var det just det nya Lectus-sängen som provades. Jag tycker att den var skön och skulle kunna falla för en sådan. Dock var den lite mjuk och det kändes inte riktigt som om ryggen fick den avlastning den behöver under de timmarna man sover.

Sambon har fastnat för ”fånga dagen-sängen”, eller i varjefall att vi ska provligga dem igen. Jag vet inte riktigt vad jag tycker. Men jag tänker provligga denna Carpe Diem-säng igen, som också znogge verkar trivas i. Vattensäng som Prudie sover i är inget för oss. Vi passade på att prova men det var dock inget för oss.

I natt har jag sovit i min Tempur-säng utan bäddmadrass och ställt in botten på att vara så mjuk som möjligt. Förvisso har jag sovit knappt åtta timmar, men utvilad känner jag mig inte. Jag är trött i kroppen och huvudet likaså. Det börjar verkligen bli en akut fråga om hur vi ska lösa detta med säng och god nattsömn.

När vi var och provade sängar upptäckte vi att de även sålde möbler av serien Stockholm (tillverkas av Engelsson). Vi passade på att beställa ett glasvitrinskåp som vi behöver i köket för finporslinet. Känns skönt att äntligen kunna packa upp Måsenporslinet som delvis legat nerpackat och diska det samt ställa in det i det nya skåpet som förhoppningsvis anländer i början av mars.

Gissa vad vi ska göra idag? Just det! Det stämmer vi ska fortsätta att prova sängar för att komma fram till vilken säng vi ska köpa eller om vi köper olika. Just nu lutar det mot att vi köper olika sängar eftersom vi inte har samma problem och att vi tycker ganska olika om de olika sängarna. Återstår att se om vi kommer hem nöjda idag och har bestämt vad det blir. Jag hoppas verkligen att vi hittar det som passar oss bäst och att vi sedan slår till och köper rätt. Jag är lite rädd att vi köper fel igen. Det blir dyrt om vi inte hittar rätt säng denna gången heller.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende

5 responses to “Sängbekymren fortsätter

  1. Godmiddag Oj då så ni har inte hittat någon bra säng ännu…illa det …men kanske idag i alla fall då åller tummarna
    Måsenporslinet är vackert blir snygg dukningen på vit linneduk klassiskt.

  2. Neny

    Låter oerhört bökigt det där med sängköp. Iof, jag skulle nog också vara kräsen om jag hade råd och plats med en vettig säng. Men eftersom jag inte har det så får det bli som det blir. Jag hoppas verkligen att ni båda hittar varsin säng som ni kan sova gott i!

  3. Neny

    Förresten: Måsten är ju ett alldeles underbart vackert porslin. 🙂

  4. Ja, med tanke på hur dyra sängar faktiskt är så gäller det att provligga mer än en gång! Vi var ju helt övertygade om att det var Hästens vi skulle ha men deras sängar avfärdade jag på ett par minuter. Sedan blev det svårare men hela tiden återkom vi till Carpe Diems ”Malö”! Med tanke på hur skön den är så är det synd att jag inte ligger i den längre stunder…

    Hoppas ni hittar era drömsängar och sedan blir nöjda med dem!

  5. Tempur-säng funkar inte, om man har under 18° i sovrummet

Kommentera

