Var finns vintern?

Nu har vi bestämt oss. Även om det tog lite tid så har vi äntligen bestämt oss för att vi i fortsättningen ska sova i varsin Carpe Diem-säng. När vi var tillbaka i affären där vi första gången provade fånga dagensängarna provade vi deras båda elevatorsängar Saltö och Marstrand. Vi fastnade båda två för den lite dyrare Marstand. I mitt tycke var det stor skillnad mellan dessa två sängarna och mitt val var ganska enkelt. Hur sambon valde vet inte jag men jag tror att det var på ungefär samma sätt som jag.

En annan glad nyhet är att vi redan på tisdag ska få vårt vitrinskåp. Gissa om jag blev förvånad då de ringde och undrade om de kunde komma och leverera det redan på tisdag. Wow!! Det skulle inte vara leveransklart förrän i början av mars. Undrar vad som hänt? Jag klagar dock inte. Detta skåpet skulle vi behövt för några månader sedan för att bli av med de återstående kartongerna i köket. De ska nu bort och vitrinskåpet kommer att bli fyllt på en gång.

Jag undrar om ni mina bloggvänner skulle kunna ge förslag på olika platser i norra delen av vårt avlånga land för att åka och fotografera. Jag/Vi är ute efter platser där det finns snö, lite fjäll höga och eller låga. Det ska helt enkelt vara vinter och då vi kommer ska givetvis solen skina från en klarblå himmel.

Jag som är uppvuxen på den skånska myllan har bara varit i fjällen en enda gång på vintern. Detta lockar mer om mer nu och jag vill gärna åka upp och se den bästa sidan av det vintriga Sverige i norr. Så lämna en kommentar eller varför inte skicka ett mejl.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Foto, Väder

4 responses to “Var finns vintern?

  1. Sonen är i Umeå och jag tror där finns snö, för han kad köpt skidor 🙂

  2. curlingmormor

    Ja du min vän, vi bor ju utanför Ö-vik och där finns det då ingen snö, inte speciellt mycket i Umeå heller, däremot om man drar sig innåt landet så finns det ganska så mycket snö. Härjedalen har vad jag förstår ganska så mycket snö och där är det vackert, surfa runt lite grann så får ni säkert lite tips. Vi åkte alltid förr om vintrarna till Fjällnäs som ligger i Härjedalen, Ramundberget osv.
    Kramizzzzz

  3. Så skönt att ni äntligen fått valt sängar men som sagt det är ett viktigt val som inte får hastas fram! Vi är hur som helst mycket nöjda!

    Jag har tyvärr inte varit så långt norrut, kom bara till Åre, men Höga kusten lär vara vacker. Fast det är kanske mer sommartid… Hela Sverige är egentligen fantastiskt men är man ute efter snö så får man onekligen norrut!

  4. Björkliden – nära Riksgränsen. Har varit där två gånger sommartid, det var otroligt vackert. Är nog fint med snö också!

Kommentera

