Ännu en rapport från affärsgolvet

Ännu en dag har passerat och jag börjar bli lite varm i kläderna. Idag har det inte heller varit särskilt mycket kunder. Men två kunder kunde jag hjälpa eller rättare sagt tre kunder.

Den första var en stressad person som bara lämnade in en CD och ville ha samtliga som papperskopior. Den andra var en ung tjej som troligvis stått modell och skulle också skriva ut sina bilder direkt och ville inte ha min hjälp särskilt mycket så fort bilderna kom fram på skärmen. Sist men inte minst var en äldre man som behövde en del hjälp med att kopiera sina bilder först till en CD sedan till att lämna in dem på framkallning. Han satt i lugn och ro vid datorn och blev hur glad som helst då jag erbjöd honom kaffe.

Sedan hade mina två timmar passerat. Då hade jag packat upp en pall med saker. Hjälpt lite kunder samt även packat en retur som var trasig. Tiden gick lite fortare idag. Igår kändes det som om varje sekund tog ungefär tre sekunder på sig. Tiden rörde sig sakta sakta framåt. Idag däremot gick det ganska hyftsat. Jag passade också på att studera kameraryggsäckar, vilket de har några att välja på. Har hittat en som verkar bra och skulle passa mig. Om jag sedan köper den återstår att se.

Idag fick vi vårt fina vitrinskåp. De ringde och lät meddela att de kom tidigare än vad de hade tänkt. Vi flyttade snabbt undan så att de skulle komma fram. Deras stora problem var att skåpet inte gick in i hitten med emballage. Jag stod med dörren öppen och hörde dem. Slutligen gick jag ner och fann dem med att dra av det yttersta wellpappemballaget. Sedan när det var gjort hade de inga problem med att skåpet fick plats i hissen.

Skåpet var tydligen tungt för de pustade och stönade ganska ordentligt när de väl fått det på plats. Just nu står skåpet en decimeter från väggen. Detta för att vi ska ha utrymme att ta bort resterande del av emballaget vilket består av någon form av plastfolie som skyddar skåpet.

Jag skulle gladeligen kunnat börjat med att strippa skåpet och sedan fylla det med saker som ska stå i det. Sambon som är klok stoppade mig och tyckte att jag skulle ta och vila mig lite först innan jag sysselsätter mig med detta.  Det kommer att bli så snyggt när det blir klart.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Jobbet

5 responses to “Ännu en rapport från affärsgolvet

  1. Hej Akson. jaha du är i en fotoaffär kan man tro då..låter så kul kul,,, Visst är det roligt med nytt skåp håller på att fundilurar ut vad jag skall ställa i mitt har så mycket att välja på hm,,,kanske skall jag bara ha glas där vid närmare eftertanke. Smart att du vilar en stund efter jobbet klokt så orkar du mer efteråt,

  2. Neny

    Härligt med nytt skåp! Och skönt att du fick träffa lite kunder idag. Hoppas det ska gå bra resten av tiden nu.

  3. Vi har ett vitrinskåp i anslutning till vår bokhylla. Hur snyggt som helst men bara ett litet aber… Dörrarna och hyllorna som är helt av glas måste ju putsas!!!

    Skönt att du hade lite mer att göra i dag. Annars blir varje minut en evighet!

    Ha en fortsatt bra kväll!

  4. curlingmormor

    Ja just det, där satte Znogge pricken över i:et!!!!! Vi har ett hörnskåp med glasdörr och jag säger då det, putsa putsa, det är ett måste, men skåpet är snyggt och fyller sitt ändamål så det är bara att putsa på.
    Vad roligt att du har haft en lite bättre dag idag, skönt att du haft lite mer att göra, kan tänka mig att den äldre mannen blev glad när han fick kaffe.
    Kramizzzzzz till en bra onsdag!!!

  5. Filifjonkan med ostbågesmulor om nosen tittar in på onsdagsmiddan, Hmm fick ni ordning på ert skåp… har inte stuvat in mitt ordentligt kan inte bestämma mig vad ja skall ha i det,hur och hur ha en bra affärsonsdag

Kommentera

