Tidig eller sen morgon

Idag var det nära att jag stannade hemma, men av ren envishet gick jag och jobbade. Anledningen till att jag överhuvudtaget tänkte tanken att stanna hemma var att jag vaknade vid strax efter tre i natt och hade ont, så ont att jag inte visste var jag skulle bli av. Det var bara att gå upp och vanka runt i lägenheten och hoppas på att smärtan i kroppen ska avta. Efter ett tag avtog smärtan och jag satte mig vid köksbordet och skrev lite hur det hade känts de två första dagarna på min arbetsprövning. Vad jag gjort, vad som gått bra och vad som inte varit så bra men också hur jag mått när jag kom hem.

Sedan tog jag soffan i besittning i ryggläge för att läsa boken jag lånat av svägerskan. Det är Karin Wahlgrens bok ”Tröstare”. Gillar denna författaren, hon skriver med ett sympatiskt språk som tilltalar mig. Detta är en bok jag verkligen kan rekommendera liksom hennes tidigare böcker. Då klockan passerat sex i morse gick jag och la mig och sloknade fram tills dess att klockan ringde vid noll åtta noll noll. Då var det bara att gå upp och ställa sig i duschen.

Jag var inställd på att jag skulle gå hem lite tidigare idag, men så blev det inte. Utan jag har haft en trevlig dag på affärsgolvet idag. Idag jobbade Kajsa (som heter något annat i verkligenheten) som jag träffade i måndags. Hon jobbade tillsammans med Alexander (som också heter något annat) som var en glad prick. Vi hade en hel del att prata om eftersom Alexander tidigare jobbat i samma bransch som jag gjort tidigare. Dagen som helhet kan jag bara bedöma som en kul dag på jobbet, dock med lite väl lite att göra.

Igår var tanken att vi skulle flytta in lite saker i det nya vitrinskåpet. Det hände inte eftersom vi var trötta. Däremot har jag putsat rutorna i dörrarna och plockat in lite porslin i de fasta hyllplanen som finns. Jag hoppas och antar att det blir hur fint som helst då vi är klara med att fylla skåpet med finporslin.

11 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Boktips, Jobbet

11 responses to “Tidig eller sen morgon

  1. Neny

    Jobbigt att vakna med värk. :S Vet hur det känns, så jag hoppas du slipper det i framtiden. Mer sömn och ro åt folket. Hoppas vitrinskåpet blev fint. 🙂

  2. Usch vilken natt när man vet att man ska upp och jobba. Hoppas det blir bättre så du får vakna utvilad i morgon!

    Det blir säkert hur snyggt som helst i vitgrinskåpet. Jag tycker det är trevligt när vackra saker får synas och inte göms i ett skåp!

    Ha en bra kväll!

  3. Hoppas du får sova i natt, och utan värk!

    Kram!

  4. inte kul med värken, men kul med vitrinskåpet

  5. Helvete…… nu har jag gjort något, inte bra! Jag läste inte din blogg utan gick direkt på och genererade ditt svar på min blogg. Jaa, jag vet att fruktträd ger väldigt bra hantverksved, men…. det absolut bästa är päronträd. Det är extremt hårt, visst! men väldigt användbart till slitage….förlåt, nu ska jag läsa din blogg………Åh, där läser jag… men du… du har haft kunder ? Jag har förstått att du är sååå bra på många områden…du kan det här! Jag skulle vilja sitta o prata med dig och du skulle ge mig massor…. Det här handlar mycket om psykologi… Du, jag gillar dig, en jättekram från mig

  6. curlingmormor

    Så kämpigt att vakna med värk, tur att du kunde somna om, men det brukar då vara ännu svårare att vakna. Betyder detta nu att du kanske gör rörelser som du inte riktigt ska göra eftersom du har fått ont?????
    Hoppas att du får sova inatt och att din morgondag blir bra!!!!
    Vitrinskåpet står kvar, det kan ni flytta in saker i en annan dag!!!!
    Kramizzzz

  7. Syster Yster

    Låter som om din man är en klok man 🙂 Visst vill man helst ha in allt direkt för man är nyfiken på resultatet. Men den som väntar på något gott…
    Ta inte ut dig utan var rädd om dig!
    Kram

  8. sagolikt

    Glädjande att du har trivts på det nya arbetet! Vitrinskåpet blir säkert otroligt snygg. Jag är helt tokig i glas och porslin så förstår ditt iver att se hur pjäserna gör sig in i skåpet:-)

    Hoppas nu att du sover gott i natt!

    Kram

  9. Syster Yster: Du har nog missat något av mina tidigare inlägg där det gick att läsa att min sambon är en kvinna.
    Dagdrivaren: Inte visste jag att päronträd var det bästa trädsorten för hantverk, det har jag missat totalt. Visst träffar jag kunder men inte är det många vid den tiden på förmiddagen. Numera har jag en lite skylt där det står att jag är Prao 😀 Förresten Dagdrivaren, Jag gillar Dig också! Efter vad jag förstått så bor vi i ungefär samma område så det vore kanske inte omöjligt att träffas och snacka.

  10. Det finns många kloka kvinnor också;-))
    Ha en riktigt bra dag både du och din sambo!

  11. Inget kul att inte sova natten innan man ska upp och jobba…
    Ha det gott och hoppas att du får en bättre natt i natt!

Kommentera

