Kan jag be om största möjliga tystnad

Inatt har jag sovit som klubbad. Det var skönt och verkligen behövligt. Fast visst var jag vaken vid strax efter fyra i morse och kollade vad klockan var. Vid sextiden var jag varm som en kamin. Men jag hade inga problem att somna om och sedan vakna igen vid åtta då klockradion satte igång och läste nyheterna. Det var bara ett problem ena benet sov från höften och ner i foten. På något sätt fick jag fart på benet men det har inte slutat att sticka i det förrän i eftermiddags.

Dessa dagarna jag har arbetsprovat har jag haft en fruktansvärd huvudvärk på eftermiddagen efter att jag varit hemma några timmar. Jag vet inte vad det beror på men det har blivit värre och värre för varje dag som gått. Idag var det nästa migränartadhuvudvärk. Sambon var nere på apoteket i eftermiddags och köpte Eez som ska vara så bra för just migränhuvudvärk. Provade en tablett och det verkade som om huvudvärken la sig. Fast jag ska testa mer i morgon om samma huvudvärk dyker upp igen.

På hemvägen idag körde jag inom stormarknaden där de säljer bland annat vitvaror och dammsugare. Vi behöver en ny bättre och i synnerhet tystare dammsugare. Detta införskaffade jag genom att köpa en Electrolux Ergorapido. En sladdlös dammsugare som också har en liten bordsdammsugare inbyggd. Nu ska den ladda till i morgon eftermiddag sedan ska jag rasta den runt i lägenheten. Jag köpte en sobert färgat som kallas Diamond Sand. Från början var jag inne på att köpa en orange men jag tror att man tröttnat på den färgen.

Det hände inte så mycket på affärsgolvet idag. Jag har dammtorkat alla hyllor, vilket nog var ett bra tag sedan sist. Ett paket har jag packiterat och gjort klart för returleverans. En gammal dam ville ha hjälp med att byta batterier till sin telefon, det hjälpte jag henne med. Det var allt.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Jobbet, Sjukvård

5 responses to “Kan jag be om största möjliga tystnad

  1. Inte är det kul att drabbas av huvudvärk flera dagar i följd. Kan det kanske vara lite spänningshuvudvärk med tanke på att du arbetsprovar? Kan tänka mig att det är en viss anspänning även om det verkar vara tämligen lugnt på arbetsplatsen…

  2. Även om det är lugnt, så är man påpassad, skulle kanske vara bättre, om man hade mycket att göra.

  3. sagolikt

    Säger tyst ”natti natti, sov gott”.

    Ha en bra morgon dag.

  4. curlingmormor

    Tror också att din eländiga huvudvärk har med sin nya arbetssituation att göra, det är så nytt för dig, förhoppningsvis så lägger det sig.
    Hoppas att du får en dag imorgon utan huvudvärk och att du får en bra dag på jobbet!!
    Kramizzzz

  5. Syster Yster

    Ja det är troligen stress inför att vara så skärpt man bara kan. Det är ju nya uppgifter och du vet aldrig vad nästa kund vill. Det gör att man spänner sig! Hoppas det blir bättre om inte så får du nog ompröva din praktikplats. För du ska ju inte behöva bli sjuk av att jobba!
    Var rädd om dig!

Kommentera

