Innesittardag med kåldolmar

Nu kommer Tuva till oss i stora farliga staden också. Det varnas för att det ska komma mycket snö i eftermiddag eller kväll, detta tillsammans med att temperaturen sjunker. Under söndagen kommer temperaturen att stiga fram på eftermiddagen. Läs mer i SvD och/eller DN.

Just nu är det runt tre grader varmt och det kommer några regnstänk mellan varven. Inget väder jag känner för att vistas ute i. Det ser bara kallt och rått ut, så det får bli en innesittar dag med lite film, lite spel, lite vila, läsa lite i boken (Karin Wahlgren ”Tröstaren”) och sedan ska vi göra kåldolmar.

Jag ringde mamma tidigare för att höra hur de hade haft det under Tuva-attacken. Mamma sa att de hade klarat sig hur bra som helst. De hade inte ens varit utan ström men visst hade det blåst runt knuten. Det radioaktiva jodet som mamma fick för snart två veckor sedan verkar ha gjort nytta eftersom mamma kände sig mycket bättre. Sedan fick jag goda råd hur vi ska göra våra kåldolmar.

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Boende, Boktips, Sjukvård, Väder

7 responses to “Innesittardag med kåldolmar

  1. Kåldolmar är väldigt gott men jag har aldrig tillagat det själv! Jag tycker också att vi klarade oss hyfsat undan Tuvas härjningar! Så länge man har strömmen är allt väl och stanna inne går hur bra som helst!
    Ha en fin lördag i farliga stan. Fast det är väl Malmö som brukar kallas för ”Sveriges Chicago”!

  2. Neny

    verkar som om snön uteblev här trots allt, lite regn kom det, och lite blåst. men speciellt kallt blev det inte… fast… ruggigt är det förstås.

  3. Här är det rykande snöstorm. 😦

    Tack för din ”matnyttiga” kommentar på mitt USA inlägg. Intressant att läsa. 🙂

    Kram och hoppas du mår bättre nu.

  4. Kåldolmarna är slut, maken får nog göra, mums.

  5. znogge: Det visste jag inte att Malmö kallas Sveriges Chicago, däremot har jag hört att Mjölby kallas Lilla Chicago.
    Neny: Här har det kommit en decimeter snö eller något. Nu har det slutat att vräka ner.

  6. curlingmormor

    Kåldolmar, jo jag tackar jag, det är sååååå gott. Några gånger har jag gjort själv och det blir ju faktiskt godare än när man köper färdiga, .
    Här snöar det som bara den och blåser, tur att man ska gå och lägga sig snart *skrattar*!!
    Kramizzzz

  7. Jodå, brottsligheten i Malmö lär vara mycket högre än i Stockholm!

Kommentera

