Första kameran såld!

Vilken dag jag har haft på affärsgolvet. Den började lite trögt med en massa äldra damer som hade problem med sina radio/stereoapparater. En dam undrade om eller hur eller om man kunde/skulle byta lampa på sin sju år gamla stereo vars standby-lampa slocknat, eller vi tror att det var den lampan med hjälp av vad hon försökte förklara. Då vi försökte förklara att den fungerar utan att den lampan fungerar, undrade den lilla damen hur hon skulle veta om apparaten var på eller ej. Ja, vad säger man.

Fast idag har jag haft min första riktiga kund och jag sålde honom en kamera som hans artonåriga dotter skulle få i present då hennes stora dag är på torsdag. Dock kunde jag inte avsluta affären men jag var med hela vägen fram tills dess att det gällde att överlämna pengar och sälja försäkring. Gissa om jag är stolt!

Annars har det mestadels varit en grå och trist dag. Dock har vi börjat att mäta andra väggen som också ska beklädas med hyllor. Jag hade för mig att det fanns hyllplan som var en och en halv meter men se det hade de inte utan det var en och tjugo samt två och fyrtio och så de korta på åttio. Nu får jag räkna om och se hur det ska bli.

10 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Jobbet, Väder

10 responses to “Första kameran såld!

  1. Vad duktig du är! Klart du ska vara stolt.
    Ha en skön kväll nu.
    Kram 🙂

  2. Vad kul! Du blir säkert en alldeles utomordentlig säljare vad det lider. Kram på dej!

  3. Neny

    Härligt att det går framåt med försäljarkunskaperna. 🙂 Jobbigt det där med fasta hyllstorlekar. Köper ni färdiga konsollhyllor eller så från möbelbutik, eller köper ni brädor och gör själva?

  4. curlingmormor

    Härligt, det måste kännas roligt!!!! Det var den första kameran men säkerligen inte den sista!!!
    Kramizzzz

  5. Så rätt att du jobbar med dylikt! Grattis!

  6. Neny: Vi köper bräder och gör själva. Då blir det, förhoppningsvis, som vi vill ha det.

  7. Så bra att kunden stötte på en försäljare med gedigna kunskaper! Inte alltid så faktiskt…

  8. Godmiddag Akson. Tack för snälla kommentaren hos mig hemma igen…men så kul att det gått bra för dig i butiken och att du kunde sälja grattis,,, butiken kommer att få ett uppswing nu då..håller tummarna Jaha mer hyllor på väggen ja det behövs man har enorma hyllbehov när man börjar titta,,

  9. Roligt! Och vad säger man till den lilla tanten? Ja, inte vet jag, det ligger ju något i hennes undran….

Kommentera

