Väggen är stenhård!

Igår var det så dags att börja arbetet med att få upp hyllor på den andra väggen. Allt undanplockat och lakan över datorer och skärmar. Stegen framme och likaså förlängningsladden. Alla saker framplockade rätt borr monterat.

Jag klev upp på stegen för att börja borra och det sa bara stopp. Väggen var stenhård. Jag har kommit knappt en centimeter in med borren och behöver komma sex centimeter in för att kunna plugga och sedan skruva upp väggskenorna. Det tog stopp trots att jag använt mig av slagborren och ett borrstål för betong. Antingen har jag råkat på någont bärande element i väggen eller så är jag och borrmaskinen för klena. Igår kväll ringde jag in muskler för att få hjälp att klara av väggen. Vilket innebär att bror kommer och försöker sig på att borra i helgen.

Det stör mig att det inte fungerade som jag hade tänkt. Om det fungerat hade vi haft några skenor uppskruvade på väggen redan. Irriterande!!

Gårdagen på arbetsgolvet var trevliga och fungerade ganska bra. Det beror nog mestadels på att jag fick en konkret uppgift att göra. De hade problem med en dator i butiken och butikschefen undrade hur bra jag var på datorer och efter lite diskuterade fram och åter undrade han om jag kunde återinstallera Windows Vista på en av datorerna som är till salu. Eftersom jag gjort detta någon vecka tidigare var det inga större problem. Jag trodde det skulle ta lite längre tid men efter en och en halv timme var datorn klar och jag hade startat om den utan några problem.

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Datorer, Datorprogram

7 responses to “Väggen är stenhård!

  1. Tankspridd

    Vårt hus består av hopplöst hård tegel. Jag är egentligen ganska petig i valet av verktyg och maskiner, men vid ett tillfälle fick jag ett infall och köpte en skitbillig borrhammare för under 5-hundringen i en billighetsbutik. Det är faktiskt en av mina bästa investeringar. Den må vara stor, tung och klumpig, men den har tagit sig igenom flera väggar som betydligt dyrare maskiner gått bet på.
    Dessutom blir det snygga hål och inte små kratrar i de putsade väggarna.

  2. Husse stötte på samma typ av vägg i äldsta frökens studentlägenhet! Som han slet men nu är sakerna på plats och hänger hyfsat rakt och säkert!
    Ha en fin fredag!

  3. Hej Akson ajaj då det där lät inte kul men kanske är det muskler som behöver trycka på maskinen bara hoppas det Roligt att det gick bra att installera windows åt din arbetsplats,,du visar talanger,,.. hoppas det går bra i helgen med hyllorna

  4. Jag skulle ta itu med lampan i badrummet som skulle varit uppe för 3 år sedan. Köpte den för 3 månader sedan och nu har den legat i badrumsfönstret i två månader… Du har kommit så långt som att borra – även om det var för hårt så är du igång… Sådant verkar inte fungera här ;-)Kram…

  5. Hål är inte lätt, svåra hål får sonen fixa, maken tycker inte de behövs 🙂

  6. Neny

    Vi hade samma problem med våra betongväggar, fick använda en borrhammare, mamma o pappa köpte en för runt 300 på ÖB. Funkade suveränt, men det blir hyfsat stora hål, man får använda 10, eller 12 plugg för minsta borren. Men vi fick upp lite hyllor iaf, efter att ha förstört två st slagborrar innan… 😉 Lycka till!

  7. curlingmormor

    Vilken tur de har på affären som har äran att få ha dig där!!!
    Hoppas att din kära broder nu lyckas med borrningen.
    Ha en toppenhelg!!!!
    Kramizzzz

Kommentera

