Dagens dummaste och ännu dummare

Idag på väg in till stan råkade jag ut för något av det mest galna jag någonsin sett.

Det var en man som var på väg över övergångstället med sitt barn i sittvagn. Mannen går mot rött och ser att det blir grönt för bilarna och börjar springa. Mitt på vägen trillar barnet ut på övergångsstället. Mannen rusar över barnet och tvärstannar och lyfter upp barnet under armen och springer vidare. Som tur var stannar bilarna innan de når övergångstället annars hade det inte varit mycket kvar av barnet som trillade ut sin vagn.

Jag hoppas innerligt att mannen med barnet lärde sig något. Det finns en anledning till att man inte rusar över en starkt trafikerad väg då det är röd gubbe. Dock finns det gott om dessa idioter som måste utsätta sig för denna adrenalinchock. Jag och många med mig häpnade över mannens dumdristighet och satt och skakade på huvudet efteråt.

Undrar om mannen med barnet hade någon hjärna eller om han bara fick hjärnsläpp?!?

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilar

7 responses to “Dagens dummaste och ännu dummare

  1. Bettan

    Dagens människor lever verkligen under press.. Tider som ska passas, en massa måsten som måste göras, krav från arbete, familj och omgivning. Kan tänka mig att all denna press som finns omkring oss hela tiden manar oss till att spara sekunder, som om var sekund är värd en hel minut. Då är det lätt hänt att man gör sådana här vansinniga saker.. För vem har tid att stanna upp, ta ett djupt andetag och samla tankarna när klockan går och går?
    Skönt ändå att allt gick väl och jag är helt säker på att mannen lärde sig en värdefull läxa.. Om inte blir han nog snart barnlös och kanske livlös..
    Allt gott!
    /
    Bettan som tagit det väääldigt lugnt i dag! 😀

  2. Neny

    Jösses, vilken idiot. Man upphör aldrig att förvånas över de generalpuckon som finns runtomrkring. Konstigt nog många i trafiken, eller med barn…

  3. curlingmormor

    Men så fruktansvärt, han måste verkligen ha fått hjärnsläpp!!!!!!
    Kramizzzzz

  4. Ojoj….hur tänker man då??

  5. Men det är ju fullständigt obegripligt, vansinnigt och sanslöst! Tur att allt gick väl. Förhoppningsvis har han fått sig tankeställare modell större!
    Ha en bra kväll!

  6. Käre gud!
    Man springer inte med barn.
    Bilar ska ju stanna för gående på övergångsställen som inte har något rödljus och det är dom duktiga på. Själv timar jag genom att se ointresserad ut och går när det är fritt. Man kan ju göra som man vill. Men vad som chockar mig är när en barnvagn med tillhörande föräldrar kliver rakt ut framför bussen, från ett ställe där dom inte syns. En buss väger många många ton och har en bromssträcka som inte överrens-stämmer med en bil.
    Jag har satt hjärtat i halsgropen många gånger och själv far man framåt i bussen eftersom den måste tvärnita. Hur fasen tänker folk!

Kommentera

