Regnet det bara öser ner

Det stämmer med denna grå och trista dag. Vaknade tidigt i morse av att det knattrade på fönsterbläcket, det kunde inte vara något annat än regn. Det som var så fint väder igår och så ska de komma regn nu. Fast jag tror att de små blommorna som är på väg upp nu är glad av att få en rejäl rotblöta. Antar att växligheten drar igång med full hastighet efter detta regnet. Tydligen ska det regna och vara ruskväder några dagar nu. Tråkigt tycker jag. Läst på en löpsedel att det ska kommer kanonväder om några dagar. Återstår att se om det kommer eller inte.

Kollade precis på smhi’s sida om vad vi kan vänta oss för väder i helgen och gissa vad. Jo, det ska vara plusgrader och molnigt och/eller regnigt. Passade även på att kolla in hur vädret kommer att bli för alla de som ska ta sig från Sälen till Mora i morgon i skidspåren. Det kommer att vara snöigt i Sälen och några minus. Fram på dagen blir det några plusgrader i Mora medans det håller sig runt nollan i Sälen.

Jag vet inte vad ni ska göra imorgon söndag som är lika med Vasaloppsöndag. Jag vet att jag ska ligga/sitta framför TV’n och titta på alla de som tar sig de nio milen på skidor. Detta året ska svt.se satsa mycket på att täcka upp och visa massor från spåren. För den som vill följa eliten ska den titta på 24:an medans ettan och tvåan följer motionärerna och även eliten. Funderar på att ställa klockan så jag inte missat starten. Ska fundera lite mer på det.

6 kommentarer

Filed under Allmänt, Sport, Traditioner, Väder

6 responses to “Regnet det bara öser ner

  1. Tack för den prognosen! Min arbetskamrat ska åka vasaloppet i år igen så då vet jag vad som väntar honom! Här är det uppehållsväder just nu men det är nog bara tillfälligt…
    Ha en fortsatt fin lördag!

  2. Neny

    Svårt att känna vinter-snö-vasalopp när man tittar ut på regnet utanför. Blir inget tv-titta här imorgon, däremot visit hos svärföräldrarna. 😛 Ha en fortsatt god helg!

  3. Hoppas att din prognos om fint väder håller! 16 ylade av ilska i morse när hon kollade vädret på baksidan på tidningen -2 grader och snö. USCH!
    Ha en fortsatt bra helg!

  4. curlingmormor

    Tacksam över att jag ska sitta i soffan och kika på Vasaloppet och inte befinna mig ute i spåret!!!!!, det skulle vara en syn för gudarna *skrattar*!!
    Kramizzz

  5. Sporta framför teven är inte dumt. 🙂
    Efter mycket tandagnisslan har jag valt: Läppar eller är det en flodhäst?
    Kram och skön söndag på dig. 🙂

  6. Ja usch, den här helgen var det gråaste jag varit med om på ett tag, fast jag har ändå vågat mig utomhus i regnrusket. Men jag hoppas löpsedeln som talade om vackert väder inte var helt fel ute!

Kommentera

