Bara en liten timeout idag

Nu har veckan börjat och tidigt gjorde den det också. Strax efter sju ringde våra klockor i morse för att bilen skulle flyttas innan åtta. Igår kväll kom vi på den briljanta idéen att vi kunde gå upp och åka och handla då, så var det klart. Gissa om det var två trötta personer som kom hem igen framemot halv tio-tiden.

Vi fick handlade det vi skulle i lugn och ro. De enda vi trängdes medvar butikspersonalen som höll på att packa upp och prismärka om. Det var inte många andra handlande personer jag såg i butiken. Jag gissar på att det var tre personer förutom de som vi såg då vi stod och väntade på vår lott. Blå-affären har någon form av tävling där man får en lopp per trehundra kronor man handlar för och så kan man vinna lite olika saker däribland en resa. Man kan alltid hoppas på att vi kan få vinna något.

Magen. Detta återkommande ämne. Den mår bättre idag, men inte riktigt bra. Magen ska få en Jäger även idag och jag hoppas att den ska må bättre. Dagen till ära har vi ätit hemmalagat potatismos och stekt falukorv till det. Detta var det enda som vi kunde komma överens om att vi skulle kunna tänka oss äta idag. Just nu håller sambon på att kolla om det är gluten som gör att hennes mage lever rövare. Det innebär att det inte blir så mycket ”vanlig” mat kvar att äta. Inte om man lägger till det att laktos och mjölkprotein redan är borttaget från maten allaredan och måste så vara.

I morse upptäckte jag att byxorna satt löst och att jag behövde livrem även på de byxorna. Det innebär att det lilla intaget av mat de sista dagarna gjort att jag gått ner några kilon. Inte mig emot, snarare tvärtom tackar jag för att de trillat av. Det kanske blir lättare att komma igång på allvar att gå ner resterande kilon som jag gått upp medans jag varit sjuk.

Började läsa Stieg Larssons första bok i Milleniumtriologin, ”Män som hatar kvinnor”. Den mannen vet hur man ska göra för att trollbinda sina läsare vid sina böcker. Det är svårt att lägga ifrån sig boken för att göra något annat.

Glöm inte att besöka min lilla stad, Akson City. Staden väcker och verkar må bra. Den välkomnar alla nya invånare och besökare. Passa även på att besöka min fotosida, det finns nya bilder där och kommer nya. En ny bild varje dag. Inga ord, bara en bild.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Bantning, Böcker, Boktips, Mat, Sjukvård

5 responses to “Bara en liten timeout idag

  1. Skönt att du är på benen igen!
    Visst är det märkligt det där med Stieg Larsson, jag vet ingen som inte sitter tvärt fast efter bara ett par sidor. Du har mycket god läsning framför dig!

  2. Neny

    Skönt att handla och slippa trängas. 🙂 Jobbigt det där med magen. Visst är några kilo mindre alltid skönt, men det är jobbigt att må dåligt. Sköt om dig.

  3. Skönt att du verkar vara lite piggare i dag! Trevligt också med en viktminskning samtidigt ska man inte gå ner i vikt pga att magen inte är i form…
    Ha en fortsatt fin kväll!

  4. curlingmormor

    Även om ni kom upp tidigt och for iväg för att handla så tidigt, måste det ha varit en skön känsla när ni kom hem och hade hela dagen kvar!!!!!!
    Hm hm vad konstigt det där lät, men jag hoppas att du förstår!!!
    Fortsätt nu att krya på dig!!
    Kramizzzz

  5. Det finns alltid något positivt med allt, även magåkommor. Jag skulle behöva en rejäl magsjuka på ett par dagar och en rivstart i viktminskning ;/ men det kanske dumt att önska det. Ha en bra dag, kram

Kommentera

