En hit eller en flopp?

God morgon alla bloggvänner och alla andra! Igår tog mig en bloggfri dag. Detta mest eftersom jag satt uppe och läste hela natten. Först vaknade jag vid halv tre på natten och konstaterade att det var strömlöst i sovrummet. Det var lätt att konstatera eftersom ”klockan i taket” inte lyste. Det var lätt fixad eftersom vi har snabbproppar i klädkammaren. Däremot kunde jag inte somna om eftersom magen knorrade och jag gick upp och tuggade i mig en skiva ”Äntligen”. Åter till säng, men jag somnade inte. Vid tre-tiden var jag åter uppe och tog en andra skiva bröd. Inte heller denna skivan hjälpte särskilt mycket.

Då klockan passerat fyra gick jag upp. Tog min bok, Stieg Larssons ”Män som hatar kvinnor”, med mig och plockade fram lite nattfrukost. Det blev en skiva grovt bröd och en tallrik med hallonkräm. Detta satt jag och åt mitt i natten och läste min spännande bok samtidigt. Dock var det så att jag hade svårt att bli trött. Vilket resulterade i att jag då klockan passerat halv sju konstaterade att jag skull gå och sova. Det var bara ett problem. Jag var hungrig, igen!

Det var bara att plocka fram frukost och äta den. Fast då var det bara femtio sidor kvar i boken. Dessa läste jag liggandes på soffan. Då boken var utläst gick jag och la mig i sängen och somnade skönt tills jag vaknade med ett ryck strax efter tolv. Då var det full fart framåt. Dels för att ta våra porträtt-bilder till dagens fotokurs men också för att åka iväg och köpa presenter till alla födelsedagsbarnen.

Till på köpet hade jag bestämt med en gammal vän att hon skulle komma hit och fika igår kväll. Det blev några intensiva timmar på eftermiddagen och på kvällen. Kvällen avslutade vi med att se det första avsnittet av ”Twin Peaks”. Vilket också var ett pilotavsnitt, vilket innebar att avsnittet var ungefär nittio minuter långt.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Twin Peaks. Jag tillhör en av dem som inte såg den då den gick på TV i början av 90-talet. Varför jag inte såg den kommer jag inte ihåg. Sambon såg däremot hela serien är lite frälst på den. Nu är tanken att vi ska se hela serien med alla dess avsnitt. Jag för första gången och sambon för någon gång i ordningen. Vi köpte en box med tio DVD-skivor och den ska innehålla samtliga avsnitt plus en massa annat samt den avslutande långfilmen ”Fire Walk with me”. Fire walk with me är filmen som ska förklara varför saker och ting har hänt. Filmen handlar om Laura Palmers sju sista dagar i livet. Vem är då Laura Palmer? Det är hon som hittas mördad och det är hennes mördare som ska hittas. Vad jag har förstått så kommer det att hända mycket saker. Många mysko saker och andra inte fullt så konstiga. Det återstår att se.

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Boktips, Film och TV

7 responses to “En hit eller en flopp?

  1. Neny

    Go middag. 🙂 Jag såg serien… och jag tyckte inte om den. Jag var nog för liten tror jag, bara tonåring. 🙂 Trist att du inte får sova ordentligt ännu.

  2. Så sant, det händer många mysko saker. Serien är väldigt bra men tyvärr vattnades den ur lite pga för många avsnitt. Men det är bara vad jag tycker. 🙂

    ”Män som hatar kvinnor” gjorde mig genomsvettig, tycker boken är ruggig. Men ack så bra.

    Trodde du insjuknat i något, är så bortskämd med din blogg. 🙂

    Kramar

  3. Jag såg också serien och tyckte den var bra i början men sedan blev den sämre och sämre. När det gäller Stieg Larssons böcker så säger nästan alla det samma nämligen att de är omöjliga att lägga i från sig!
    Trevlig fredag!

  4. Syster Yster

    Även jag såg den och tittade men jag såg inte hela serien. Stieg Larsson jag, varför skulle han gå och dö 🙂 Jag vill ha mer och veta vad som kan hända efter de tre böckerna!
    Jag förstår att du sträckläste jag fick ingenting gjort de dagarna jag plöjde igenom dem!
    Kram och ha det gott

  5. curlingmormor

    Stieg Larssons böcker har jag ligger och väntar, blir alltid att jag tar bibblans böcker först, men det är nog dags att ta tag i hans böcker nu!!!
    Hoppas nu att du får sova inatt!!!!
    Krmaizzzz

  6. Jag är lika knäpp ibland, bara läser och läser….Twin Peaks gillade jag aldrig, började titta men tröttnade fort….Ha en bra lördag, kram

  7. Twin Peaks skulle jag vilja se igen. Jag blev otroligt fascinerad då 1990 när första avsnitten visades. Senare ballade det väl ur lite, men början skulle jag absolut vilja se igen.

Kommentera

