Ute i god tid!

Vi överlevde släktmiddagen igår. Det var trevligt att träffa svägerskans föräldrar också, det är inte så ofta vi träffar dem. Presenterna blev pojkarna nöjda med. Den stora fick bland annat en mindre musikapparat som spelade både CD och hade radio, silverarmbandet i pansarlänk åkte direkt på handleden. Den yngste fick ett keybord som man kan koppla till datorn och skapa egen musik. Detta passa nog honom eftersom han är en kluring och gillar att hålla på att klura på saker. Att han sedan spelar flöjt liksom storebror gör, gör inte saken sämre. De är ganska musikaliska i familjen och om det är så att han tröttnar tar vi hand om keynboarden. Sambon var ganska sugen på att köpa en egen, men det blev inget med det.

Idag har jag överträffat mig själv. Jag har antecknat i almanackan att jag skulle vara hos sjukgymnasten idag vid halv elva. Då jag sitter hos sjukgymnasten tittar jag i häften med mina tider och upptäcker att det inte alls är idag jag ska var där utan på onsdag. En aningen pinsamt!

Akson City | Fotosidan

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Datorer, Musik, Sjukvård

7 responses to “Ute i god tid!

  1. Neny

    Ojdå, men bättre att åka dit en gång för mycket än en gång för lite. Antar att sjukgymnasten inte hade tid för dig idag också? 🙂

  2. Nej men det var ju lite förargligt men samtidigt bättre att komma dit för tidigt än för sent;-)

  3. curlingmormor

    Du får se det som en extra liten utflykt *skrattar*!!!
    Vilka härliga presenter ni hade inhandlat till barnen, undra på att de blev glada!!!!
    Kramizzzz

  4. sagolikt

    Är man punktligt av sig så är man…bättre att vänta om än länge än att vara försenad:-)

    Skämtar bara. Jag kan läsa fel hur lätt som helst vad jag själv skrev i almanackan.

    Ha en fortsatt bra vecka!

  5. godmiddag Akson. Filifjonkan är på banan igen,Har saknat folket och bloggeriet en aning . Men time outen var behövlig,
    Nåväl ser ju att ni är igång som vanligt men det är klart det kan ju vara trevligt att sitta i sjukgymnastens väntrum och läsa tidningar en liten utflykt kan man säga fnissar,,,eh du skulle haft en kaffekorg med dig också så kan man ju säga att du har haft fikarast så försvinner den fadäsen med tiden…skrattar, Ja du inte lätt alla gånger.

  6. Flöjt fick våra barn aldrig spela, de fick direkt starta med trumpet och klarinett. Det kostar pengar, terminsavgifter – och tråkigt att lyssna..

  7. Hannele, båda pojkarna hoppade egentligen över blockfjölten men den äldsta spelar det fortfarande efter tre eller om det är fyra år. Den yngre spelar tvärflöjt, som var hans första önskemål på sin spellista.

Kommentera

