Mycket sömn i en skön säng

Idag tog jag en lång sovmorgon, fast egentligen sov jag inte så många fler timmar. Det var så att jag och sambon satt uppe till nästan halv två i natt och spelade Sim City. Det gick ganska så bra och då är det svårt att sluta spela, dock verkar det mer eller omöjligt att få ekonomin att gå ihop i staden. Sedan vill jag också läsa i min nya bok ”Flickan som lekte med elden”, fortsättningen på Stieg Larsson bok ”Män som hatar kvinnor”. Jag köpte även den tredje och sista boken i Stieg Larssons triologi, ”Luftslottet som sprängdes”. Det återstår många timmar av underhållande läsning med Stieg Larssons böcker. Dock är det så att det finns inte fler böcker skriva av denna dramatiskt och drivande författare. 2004 dog Stieg Larsson.

Klockan var närmare två när jag släckte lampan vid sängen. Inte kunde jag sova fast jag tidigare på kvällen varit hur trött som helst. Konstigt det där! Till slut somnade jag, antaligen fortare än jag tror. Det var inte förrän klockan var elva i förmiddags som jag slog upp mina melerade ögon och kunde konstatera att jag sovit både gott och länge.

Sängarna börjar min kropp vänja sig vid nu, jag har inte längre samma problem med att somna eller att vakna upp helt ledbruten. Efter första veckan blev jag väldigt fundersam över om vi köpt rätt sängar eller inte. Det var inte precis några billiga sängar och nu kan vi inte byta fler gånger. Förnärvarande står det ett par Tempursängar i rummet och tar en massa plats. Inte har de kommit och bytt ribbotten på dem eftersom det gnisslar och låter fruktansvårt om dem. Eller som en försäljare uttryckte det ”det måste vara eko, för de sängarna är sååååå bra”. När servicekillarna var och provlåg sängarna för att konstera vad det var som var galet med dem, skratttade de gått åt vårat så kallade eko. De ville även har reda på var snubben hette och i vilken affär han jobbade, eftersom de ansåg att man inte fick säga som han sa.

Akson City | Fotosidan

8 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Boende, Boktips, Spel

8 responses to “Mycket sömn i en skön säng

  1. Jag har hört talas om många inbyggda finesser när det gäller sängar men eko var något nytt!
    Ha en fortsatt bra dag!

  2. Neny

    skönt att det går åt rätt håll med sömnen! 🙂

  3. Lurigt, när man piggnar till, måste skynda sej i säng innna 🙂

  4. curlingmormor

    Hoppas att ni får ordning på ”ekot”. Härligt att era nya sängar är så sköna, sicken tur!!!
    Kramizzzz

  5. Det låter bra, tycker jag, att du sover bättre nu. Men det där med ekot….he he he. Jaa, mycket får man höra………. kram

  6. Jag ska få låna alla tre böckerna av Stieg Larsson när min kompis läst ut dom, ser verkligen fram mot det!

    Hoppas du får bytt dina sängar snart, knarr ska man inte behöva stå ut med, absolut inte med nya sängar…

    Kram!

  7. Tittar in som hastigast och säger hej bara! Ha en fortsatt bra vecka 🙂

  8. Syster Yster

    Igår kom min A hem med en ny bäddmadrass till mig. Ordentlig som jag är så skulle jag tvätta överdraget och då krympte det!!
    Tjock är den så jag känner mig som ”prinsessan på ärten”
    Oh det var längesedan jag spelade Sims City jag har Sim City 3000 hemma har fått låna det av barnbarnet. Kanske skulle jag….
    Hoppas ekonomin blir bättre i sta´n.
    Kram

Kommentera

