Regnet det bara öser ner…

och jag blir så trött av det. Idag har det varit en verkligt tråkig dag. Det har regnat i stort sett hela dagen. Jag så trött.

Dagen till ära har jag nu börjat mina studier vid Högskolan i Jönköping, fast jag tänker inte ta mig dit rent fysisk en enda gång. Tänk så bra det är med dator och stor bandbredd. Nu har jag fått snart två föreläsningar i ämnet Digital Bildbehandling och det känns verkligen roligt och känns som om det ska funka bra. Den fotokursen som vi båda går på fredagarna behandlar Photoshop-användandet väldigt lite men dock lite. Högskolekursen är det lite mera stuns i. Vi är tydligen 1600 student runt om i världen som går denna distanskurs som verkligen är på distans. Hittentills har jag kanske inte lärt mig så mycket men jag har fått mera kunskap om vissa saker och fått förenklade verktyg jämfört med tidigare då jag jobbat i detta stora bildbehandlingsprogram. Jag har på fotosidan lagt ut en bild av våran lärare som dock ser lite annorlunda ut i verkliga livet.

Nu väntar snart sängen och några sidor i boken. Innan dess hoppas jag på att vi ska se ytterligare ett avsnitt av Twin Peaks. Denna mystiga TV-serie som jag mellanvarven tycker driver med allt och inget. Men som sambon påstår inte alls driver med någon. Vi har nu kommit till säsong två men det återstår ännu några avsnitt innan serien avslutas.

Akson City | Fotosidan 

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Bilder, Datorer, Datorprogram, Film och TV, Fotokurs, Väder

5 responses to “Regnet det bara öser ner…

  1. Neny

    Jag gissar att läraren är en man? 😀 Sov så gott!

  2. Hoppas du ska trivas med kursen! Jag har en bekant som gick den i höstas faktiskt. Han var nöjd!

  3. curlingmormor

    Lycka till med de nya kursen!
    Kramizzzzz o natti natti

  4. Morning på torsdagen med Niagarafallen utanför fönstren med i Gråland.
    Kul att du får fixa din kurs på datan …roligt,,,bra då kan man fråga dig sen om man kör fast . och trött är du med skriver du ja det är detta blötväder som gör det tror jag.
    Twin Peaks ja det var en rätt spec serie.. Ha det bra vid din dator idag nu skall jag kika på din fotosida då….

  5. Javisst har världen blivit liten – det är häftigt!

Kommentera

