En lång innehållsrik dag

Vilken dag det varit idag.
Redan vid halv elva låste vi ytterdörren och åkte iväg. Jag skulle träffa min läkare vid elva. Vi insåg att det blev snålt med tiden för att jag skulle hinna hem och hämta sambo och äta för att hinna in till stan och vara på plats i rätt tid till fotokursen. Därför följde sambon med fast eftersom hennes plånbok, innehållande alla kort samt legitimation, inte gick att hitta hemma och inte i bilen heller. Därför blev jag lite snabbt avlämnade på Vårdcentralen med en tidning i handen för att läsa i fram tills det var min tur hos läkaren. Under tiden för sambon iväg med bilen för att höra på blåa affären om de möjligtvis fått en blå plånbok inlämnade. Tro det eller ej de hade fått in den och sambon blev helt överlycklig och en smula förvirrad av detta. Jag fick ett sms att plånboken var upphittad, jag svarade med ”Glöm inte att köpa lotter eftersom det nog är din lyckodag idag”.

När jag var klar hos läkaren träffade jag en sambo med ett leende som nästan korsade sig i nacken. Därefter var det att åka in till stan och leta upp en parkeringsplats, i lunchrusningen. Grattis till oss eftersom vi fann en. Det blev kinamat till lunch, gott och lagom mättande. Vi blev sittande lite längre än vad som var tänkt, men vi hade inte problem att hinna i tid till starten av kursen. De två sista gångerna har vi kommit fem minuter för sent och det har stört mig lite att kursledaren har gått efter klockan i datorsalen och inte efter det tyska atomuret som min klocka är ställd efter. Vilket egentligen inneburet att vi varit egentligen varit i tid.

Dagens kurs var en timme längre än vanligt eftersom vi hade en timme att ta igen från förra veckan. Jag var en aningens fundersam hur det skulle bli med allt. Fast kursledaren hann precis med det han skulle göra. Vi hann med att titta på varandras porträtt (helfigur, halvfigur samt närbild) och kommentera dem. Även dagens hemuppgift hann vi med (kryss i taket). Uppgiften var att ta en bild med bild med action i som var helt fryst samt en bild där det var rörelseoskärpa. Jag hade inte tagit någon bild fick snällt bläddra igenom mitt fotoarkiv som innehåller många bilder. De bilderna jag fastnade för var tre bilder från en goshindogradering som jag tog 2006 då bror tog brunt bälte. Det är även dagens bild på min fotoblogg.

Temat som jag fastnat för blev slutligen Möten, möten mellan människa och människa, hund, bil med mera med mera. Ett utmanande tema för mig att jobba med eftersom jag inte har tagit så mycket bilder på människor. Visst har det blivit mycket människor men inte i ett särskilt syfte som detta.

När klockan började närma sig halv sju var vi åter hemma i hemmet lugna vrå. Gissa om det blev mycket tema diskuterande. Även om vi var trötta efter en lång dag fylld med övningar känns det skönt att det snart är dags att natta kudden.

Akson City | Fotoblogg

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Fotokurs, Sjukvård, Sport

5 responses to “En lång innehållsrik dag

  1. Vilken tur men plånboken (man kan plocka blåbärsris till pås, om man är allergisk).

  2. Lite avis på fotokursen är jag, det är så kul. Men som du har jag lite svårt för att tycka att foton på människor fångar mitt fotoöga, (om man bortser från dottern då som jag tokfotar)
    Härligt när plånböcker dyker upp med innehåll och allt, det får en att tro på det goda.
    Ha en fin lördag och hoppas du fick sova riktigt gott och länge, det händer inte här, kan jag säga.
    Kram

  3. Vilken tur för din sambo att hennes plånbok kom till rätta! Det för ju med sig så mycket när dylika saker kommer på avvägar…
    Trevlig lördag!

  4. Neny

    Vilken tur att plånboken var upphittad! 🙂 Och hur blev det med lotten då? 🙂 Ha en god lördag.

  5. Att tappa plånboken är något jag kan drömma mardrömmar om ibland. Vilken tur att det var en ärlig person som hittade den!

Kommentera

