Lagom stor

Äntligen har jag en helt vanlig skrivare att skriva ut helt vanlig text med. I eftermiddags plockade jag fram min gamla skrivare som fungerat perfekt i ungefär två och ett halv år. När jag kopplat ihop den och tryckte på on-knappen var den stendöd. Inte en gnista liv kvar i den. Inget kul alls med tanke på att jag har knappt femtio sidor som ska skrivas ut.

Nåväl, det var bara att ta på sig en tjock tjöja och strumpor och skor och åka iväg till affären som är både på och av. Där hittade vi en lite lagom dyr skrivare som passar helt vanlig utskrift i vårt hem. Förvisso hade jag susat runt på ett antal sidor på nätet för att leta upp en lagom skrivare för de enkla utskriftsbehov av vanlig text jag/vi har.  Skrivaren blev en enkel HP som kostade nästan fyrahundra kronor.

Efter att magen fått påfyllning och vi tittat på ytterligare några avsnitt av Twin Peaks. Var det dags för mig att installera det nya lilla undret. Det gick hur lätt som helst och just nu jobbar den på som bara den.

I natt har jag jobbat med mitt fototema i huvudet. Jag hade verkligen svårt att somna och av någon anledning gick mina tankar direkt till just detta ämne. Några av bilderna jag tänk ut är att bror och svägerskan pussas, en mun mötet en hästmule, en hand möter en hundtass, en fot möter grön mjuk mossa och så vidare.

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Datorer, Film och TV, Fotokurs

2 responses to “Lagom stor

  1. Jag tycker att dina fotoidéer låter väldigt bra med tanke på temat!
    Lycka till!

  2. curlingmormor

    Ditt fototema låter helt perfekt. Ser faktiskt bilderna framför mig!!!!! Lycka till!!!!!!!
    Kramizzzz

Kommentera

